۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
۹ پروانه بهره برداری معدنی در سیستان و بلوچستان صادر شده است
رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

۹ پروانه بهره برداری معدنی در سیستان و بلوچستان صادر شده است

زاهدان - شهرکی، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: ۹ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۶۳ میلیارد ریال از ابتدای سال تاکنون در بخش معدن این استان صادر شده است.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال جاری ۹ پروانه بهره برداری معدنی با ذخیره معدنی ۶۳۸ هزار تن در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با بهره برداری از این ۹ طرح زمینه اشتغال ۱۰۹ نفر به طور مستقیم فراهم می شود، افزود: برای اتمام این پروژه ها ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: همچنین از ۱۸ پروژه صنعتی در دست اجرا در استان سیستان و بلوچستان که در زمینه مصنوعات چوبی فلزی، تولید تایر، آهن اسفنجی، آبزیان، کاشی و سرامیک و کنسانتره آهن در دست اجرا است، ۱۱پروژه بالای ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارند.

شهرکی گفت: در راستای شناسایی ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر  نزدیک به ۶۰ درصد این استان مورد مطالعات اکتشافی معدنی قرارگرفته و بالغ بر ۲۰۰ ظرفیت معدنی شناسایی شده است.

وی افزود: در بخش فرآوری مواد معدنی هم سیستان و بلوچستان به مرحله ایجاد صنایع فرآوری رسیده و با توجه به این پتانسیل شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه برای ورود به این استان و انجام سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع معدنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر: ۵۰٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha