۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
۸۱ کارت بازرگانی در خراسان جنوبی مشمول تعهدات ارزی/ تعلیق ۴۰ کارت
سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد:

۸۱ کارت بازرگانی در خراسان جنوبی مشمول تعهدات ارزی/ تعلیق ۴۰ کارت

بیرجند- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۱ کارت بازرگانی در خراسان جنوبی مشمول تعهدات ارزی شده است، گفت: دارندگان این کارت ها تا دهم آبان ماه فرصت ایفای تعهدات ارزی را دارند.

به گزارش بازار، عباس جرجانی ظهر پنج شنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: تاکنون ۴۰ مورد کارت بازرگانی واحدهای غیر تولیدی اعم از  حقیقی و حقوقی در استان تعلیق شده است.

 وی با بیان اینکه ۸۱ کارت بازرگانی در استان مشمول تعهدات ارزی است، عنوان کرد: این آمار از سوی بانک مرکزی ارائه شده و دارندگان آنها تا ۱۰ آبان ماه برای ایفای تعهدات خود فرصت دارند.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی در استان نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده اند، عنوان کرد: رفع تعهد ۱۱ نفر از این تعداد بالاتر از ۷۰ درصد بوده است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ۶۳ کارت پیله وری نیز در استان فعال است.

 جرجانی همچنین گفت: طرح احداث سایت دائمی نمایشگاهی در شهرستان طبس توسط بخش خصوصی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال امروز در شورا به تائید رسید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت نیز به اقدامات سازمان در خصوص پیگیری رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان اشاره کرد و گفت:  ۳ جلسه کمیته اقدام ارزی با حضور تولید کنندگان متعهد ارزی، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک و سایر دستگاه های مرتبط از ابتدای امسال برگزار کرده ایم.

جویبان ادامه داد: این جلسات به منظور بررسی مشکلات، دغدغه ها و محدودیت ها و در نهایت جمع بندی و انعکاس پیشنهادات واحدهای تولیدی– صادراتی در این خصوص به سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

رشد ۱۹ برابری عبور خودروهای ترانزیتی از مرزهای خراسان جنوبی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به نگاه ویژه سازمان صمت به مسائل حوزه تجارت خارجی، از تلاش و اهتمام ویژه این سازمان در خصوص پیگیری و تسهیل امور در حوزه تجارت و صادرات تشکر و قدردانی کرد.

مشیرالحق عابدی همچنین بر نیازسنجی کالایی کشور افغانستان به منظور سمت و سو گرفتن تولید در واحدهای تولیدی برای تامین این نیازمندی ها و ضرورت بررسی این موضوع در جلسات کارگروه توسعه صادرات استان تاکید کرد.

وی از افزایش ۵۲ درصدی حجم کالاهای صادراتی و رشد ۸۲ درصدی ارزش ریالی این محموله ها طی هفت ماهه گذشته خبر داد و بیان داشت: ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۴۵ دلار از مرزهای استان صادر شده است.

عابدی به رشد ۱۹ برابری تعداد کامیون ها و افزایش ۲۳ برابری وزن محموله های ترانزیت شده اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی همچون تأمین زیرساخت های لازم در مرز ماهیرود توسط استان در رشد ترانزیت کالا و خدمات از این بازارچه مرزی مؤثر بوده است

وی با بیان اینکه  پروژه تأمین زیرساخت های مرز ماهیرود با تلاش، جدیت و پیگیری های مداوم به نتیجه رسیده است، عنوان کرد: رفع مشکلات پیله وران در مبادلات مرزی از طریق بازارچه های مرزی در دستور کار استانداری است.

کد خبر: ۵۰٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha