۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
آذربایجان‌شرقی در مسیر توسعه شبکه فیبر نوری است
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در مسیر توسعه شبکه فیبر نوری است

تبریز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت ارتباطات، گفت: این استان در مسیر توسعه شبکه فیبرنوری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد در گفتگویی با تاکید بر لزوم توسعه شبکه زیرساخت برای ایجاد امکان دسترسی به ارتباطات با کیفیت در آذربایجان شرقی، گفت: با توسعه ۱۷۲ کیلومتری شبکه اصلی فیبر نوری در استان، گام مهم در ایجاد امکانات زیرساختی در استان برداشته شده است.

وی با بیان اینکه شاهد توسعه مناسبی در شبکه زیرساختی در آذربایجان شرقی هستیم، گفت: امیدواریم با برنامه هایی که برای پیشرفت و بهبود در زمینه ارتباطات ثابت و سیار برای استان در نظر گرفته ایم، زمینه توسعه و بهبود هر چه بیشتر ارتباطات در استان فراهم شود.

وی با اشاره به طرح های توسعه شبکه اصلی فیبر نوری در آذربایحان شرقی، افزود: با افزایش ۶۲ کیلومتری طول شبکه فیبر نوری در مسیر اهر – کلیبر،  با سرمایه گذاری شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان شرقی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و توسعه شبکه اصلی فیبر نوری در مسیر کلیبر - اصلاندوز با سرمایه ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال، از ابتدای امسال، توسعه شبکه اصلی فیبر نوری در آذربایجان شرقی میسر شده است.

تاکنون بیش از ۶۰۰ کیلومتر کانال فیبرنوری در خیابان‌های اصلی و فرعی کلانشهر تبریز اجرا شده است و اکنون در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری از این سرویس استفاده می‌کنند، ضمن اینکه ارتباط حدود ۴۰۰ دستگاه اداری و تولیدی با اتصال مستقیم به شبکه فیبرنوری تامین می‌شود.

کد خبر: ۵۰٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha