۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
احتمال کاهش عرضه مرغ در بازار همدان از ماه آینده/ جوجه ریزی ۳۷ درصد کاهش یافت
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد:

احتمال کاهش عرضه مرغ در بازار همدان از ماه آینده/ جوجه ریزی ۳۷ درصد کاهش یافت

همدان - فضلی؛ مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کاهش ۳۷ درصدی جوجه ریزی در استان همدان خبر داد و گفت: تا یک ماه دیگر مشکل تأمین مرغ نداریم اما پس از آن به علت کاهش جوجه‌ریزی به مشکل برمی‌خوریم.

حسین فضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مهرماه امسال جوجه‌ریزی در استان همدان ۳۷ درصد کاهش داشته است، گفت: کم شدن عرضه مرغ در بازار قیمت را افزایش می دهد ضمن اینکه در مرداد و شهریور نیز جوجه‌ریزی در استان همدان ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.

فضلی به برگزاری جلسه تنظیم بازار استان همدان دریکی از کشتارگاه‌های استان همدان اشاره و عنوان کرد: کمیته‌ای مشترک از سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی و اتحادیه مرغداران گوشتی تشکیل خواهد شد تا قیمت تمام‌شده مرغ بررسی و در نهایت درباره قیمت مرغ تصمیم‌گیری شود.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه قیمت مرغ بسته به عرضه و تقاضاست، گفت: در مردادماه و شهریورماه هم جوجه‌ریزی منقطع بود و در نیمه دوم مرداد به شدت اُفت کرد اما با کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه، اواخر آبان و اوایل آذر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی بابیان اینکه تا یک ماه دیگر مشکل تأمین مرغ نداریم اما پس از آن به علت کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه به مشکل برمی‌خوریم،گفت: اگر قیمت مرغ در بازار متعادل نشود بخشی از بازار از طریق ذخایر مرغ منجمد تأمین خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha