۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۳۲۰ هزار تن روغن در بنادر موجود است
سخنگوی گمرک کشور:

۳۲۰ هزار تن روغن در بنادر موجود است

لطیفی، سخنگوی گمرک کشور گفت: تا به امروز حدود ۵۲۵ هزار تن روغن خام ترخیص شده و حدود ۲۶۴ هزار تن روغن خام هم در بندر امام و ۵۴ هزار تن در بندر امیرآباد و حدود ۶۳ هزار تن دیگر هم روی دو شناور در بندرعباس آرام گرفته است.

به گزارش بازار، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک کشور در خصوص حجم دپو شده دانه های روغنی در بنادر کشور گفت: حدود ۱ میلیون و ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی تا امروز از بنادر کشور ترخیص شد و میزان ۳۲۰ هزار تن در دپوی بنادر به سر می برد و ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن روی شناورها وجود دارد که با مشکل اسنادی رو به رو است.

او افزود: تا به امروز حدود ۵۲۵ هزار تن روغن خام ترخیص شده و حدود ۲۶۴ هزار تن روغن خام هم در بندر امام و ۵۴ هزار تن در بندر امیرآباد و حدود ۶۳ هزار تن دیگر هم روی دو شناور در بندرعباس آرام گرفته است.

لطیفی گفت: آن دسته از روغن هایی که روی شناور مانده اند اغلب مشکل مالکیتی دارند و مابقی هم با مشکل تخصیص ارز مواجه اند که تأمین آن با بانک مرکزی کشور است.

او در خصوص حمله سایبری به  سامانه سازمان  بنادر و دریانوردی افزود: درهفته های  گذشته دو سازمان  مورد حمله سایبری رژیم های معاند قرار گرفت که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در حوزه تجارت، سازمان گمرک به کمک سازمان بنادر آمد  و با تبادل دیتاهای مشترک و کاربردی مانع از توقف روند تجاری ( به ویژه در بخش ترخیص)  شد.

کد خبر: ۵۰٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha