۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
 ۱۹.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب و برق انجام شد
وزیر نیرو:

۱۹.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب و برق انجام شد

اردکانیان وزیر نیرو گفت : در ۷ سال گذشته حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب و برق انجام شده است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران و نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به صورت ویدئو کنفرانس گفت:در ۷ سال گذشته حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب و برق انجام شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه آب بوده  و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه برق بوده است.

به گفته او، سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه آب موجب شده که هم اکنون ۷۵ درصد آب مصرفی از منابع سطحی و ۲۵ درصدی دیگر از منابع زیر زمینی تامین شود. این در حالی است که در گذشته سهم منابع زیر زمینی از تامین آب به مراتب بیشتر از این حرف ها بوده است.  

وزیر نیرو ادامه داد: برداشت بیش از اندازه از منابع زیرزمینی میزان فرونشست زمین در برخی از مناطق را افزایش داده و حتی در برخی از نقاط موجب نشت فاضلاب شده بود.   این در حالی است که با بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه ششم میزان برداشت آب از منابع زیر زمینی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.  

اردکانیان همچنین گفت: عملیات ساخت تصفیه خانه ششم در سال ۸۶  آغاز شد. در ابتدا قرار بود که این پروژه به وسیله فایناس خارجی انجام شود اما به نتیجه نرسید. در نهایت احداث آن با اتکا به منابع عمومی در دستور کار قرار گرفت. اما متاسفانه آهنگ ساخت آن در سال های گذشته سریع نبود. در نهایت با حمایت هایی که شورای شهر تهران شاهد پیشروی خیلی خوب این پروژه در دو سال گذشته و  افتتاح فاز نخست آن در امروز  هستیم.

او همچنین در رابطه با دومین نیروگاه سیکل ترکیبی قشم نیز گفت: این نیروگاه ۵۱۰ مگاواتی شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که واحد نخست گازی این نیروگاه در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیده بود و واحد دوم گازی این مجموعه نیز امروز توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

کد خبر: ۵۰٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha