۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
زنجان در رشته های فنی و مهندسی کمترین نرخ بیکاری را دارد
استاندار زنجان:

زنجان در رشته های فنی و مهندسی کمترین نرخ بیکاری را دارد

زنجان- استاندار زنجان گفت: رشته های علوم انسانی در استان زنجان بیشترین بیکاری را دارند و رشته های فنی و مهندسی کمترین نرخ بیکاری دراستان را دارند. 

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،با بیان اینکه گفتمان ما در عمل باید مهارتی باشد، گفت: خیلی از اقدامات خوبی در استان زنجان محقق می شود. 

وی اظهار کرد: باید پتانسیل ها و استعدادهای استان برای  ارائه آموزش های مهارتی در استان توسط  مسئولین ذی ربط مورد شناسایی شود. 

استاندار زنجان،با بیان اینکه نرخ بیکاری دراستان از هشت درصد به ۶ درصد رسیده است،گفت:  براساس آماری که گرفته شده رشته های علوم انسانی در استان بیشترین بیکاری و رشته های فنی و مهندسی هم کمترین نرخ بیکاری دراستان را دارند. 

حقیقی تاکید کرد: این استان دررشته های معدن و نساجی و برق اشتغال خوبی را  دارد و کمترین بیکاری مربوط به این بخش است. 

وی با بیان اینکه استان زنجان در بخش برق و آی  تی درسطح کشور مطرح است، ابراز داشت: شرکت ترانسفوی زنجان طی  سال گذشته  ۴۲۰ نفر را و درسالجاری هم ۴۰۰ را از طریق آزمون جذب کرده است و این در کاهش نرخ بیکاری بسیار موثر است. 

استاندار زنجان،با بیان  اینکه  طبق دستور معاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی زنجان مسابقه  ملی مهارت درسطح کشور باشد، افزود: باید ظرفیت ها ی استان احصا و بررسی شود و رشته ای انتخاب شود تا برای استان اطلاعات ایجاد کند. 

کد خبر: ۵۰٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha