۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
افزایش قاچاق خروجی سوخت و دام در سال ۹۹
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات تهران خبر داد

افزایش قاچاق خروجی سوخت و دام در سال ۹۹

اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات تهران گفت: بیش از نیمی از پرونده‌های قاچاق کشور در سال ۹۹، مربوط به قاچاق خروجی کالا ست.

به گزارش بازار، عبدالمجید اجتهادی افزود: در هفت ماهه امسال، تعداد پرونده‌های ورودی سازمان تعزیرات نسبت به سال قبل باتوجه به شیوع بیماری کرونا، حدود ۳۰ درصد کاهش داشته، اما نکته مهم این پرونده ها، این است که عمده پرونده‌های تشکیل شده در سال ۹۹ مربوط به قاچاق خروجی کالا است.

وی گفت: از ۴۲ هزار فقره پرونده هفت ماهه امسال، بیش از ۲۳ هزار فقره تنها متعلق به قاچاق خروجی فرآورده‌های نفتی است که به دلیل تفاوت بسیار بالای قیمت این فرآورده‌ها با کشورهای همسایه، اتفاق می‌افتد.

اجتهادی ادامه داد: از دیگر مواردی که طی این هفت ماه به خارج از کشور قاچاق می‌شود می‌توان به دارو اشاره کرد که هرچند مقیاسش کم است، اما به صورت جدی، این قاچاق هم وجود دارد.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی البته تلاش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد خود را افزایش دهد و توانسته طی این هفت ماه، ۹۸ درصد پرونده‌های ورودی خود را رسیدگی کرده و به اجرای احکام بسپارد.

مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات تهران اضافه کرد: در بخش اجرای احکام هم ما در سال ۹۹ وصولی خوبی داشتیم و حدود ۳۴ درصد نسبت به سال قبل، وصولی تعزیرات را افزایش دادیم.

اجتهادی گفت: هفته قبل در دلیجان به یک پرونده بزرگ ارزی رسیدگی شد که طی آن ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو جریمه دریافت شده و ۳۴۹ هزار و ۵۷۰ دلار امریکا و ۹۴۶ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی طی این پرونده ضبط شده است.

وی تاکید کرد:، اما نکته مهم دیگر در پرونده‌های تشکیل شده، مسئله قاچاق دام است که مدتی است در مرزها بوجود آمده است، اما باید یادآور شوم که دامداران به خاطرداشته باشند از سال ۹۷ خرید و فروش و حمل دام دارای ضوابطی شده است که تخطی از آن مشمول مجازات قاچاق است و مالکان باید بدانند برای خرید و فروش و جابجایی دام خود حتما مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوط را دریافت کنند.

مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات تهران افزود: تخطی از ضوابط خرید و فروش و جابجایی دام، مجازات سنگینی دارد و شامل ضبط دام و پرداخت حداقل یک برابر ارزش کالایی که گمرک تعیین می‌کند است.

کد خبر: ۵۰٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha