۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
آغاز طرح توسعه‌ مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی/ سهمیه ۳۰۰۰ نفری استان
در نشست خبری عنوان شد؛

آغاز طرح توسعه‌ مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی/ سهمیه ۳۰۰۰ نفری استان

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از آغاز طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی در طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی سهمیه ۳۰۰۰ نفری دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح ملی توسعه مشاغل با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

حسین فتحی ظهر امروز در نشست خبری آغاز طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی در محل تحقیقات مرکز جهاد دانشگاهی استان گفت: طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت سازمان جهاد دانشگاهی با سه هدف ظرفیت‌سنجی، توانمندسازی و عرضه تولیدات در بازار اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آسیب‌های وارد شده به بسیاری از مشاغل براثر شیوع کروناویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار اهمیت فراوانی دارد، ادامه داد: تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور، باتکیه بر فعال سازی افراد و بنگاه های پیشران به عنوان یکی از ضروریات برنامه های اشتغال محور استان در دستور کار قرار گرفته است.

زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند
فتحی با بیان اینکه این طرح در سایر کشورهای پیشرفته به عنوان یکی از راه‌کارهای رونق اقتصادی است، ابراز داشت: اولویت‌ اصلی در این طرح زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به سهمیه ۳ هزار نفری استان در ثبت‌نام طرح ملی مشاغل خانگی، گفت: در این طرح ظرفیت ها و مزیت های هر استان شناسایی شده و محصولات و خدمات مشاغل خانگی به بازار متصل می شود. همچنین فروشگاه های مجازی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی راه اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: آموزش افراد برای انجام مشاغل خانگی در این طرح رایگان است و این افراد در دریافت تسهیلات بانکی نیز در اولویت هستند.

وی سپس گفت: ۳۵۲ رشته برای مشاغل خانگی وجود دارد که افراد می‌توانند طبق علاقه از دوره‌ها بهره گیرند.

شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح ملی توسعه‌ مشاغل خانگی را تشریح کرد و گفت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام ، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از شرایط متقاضیان این طرح است.

جعفر محسنی با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به سامانه inhb.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: افراد با آموزش دیدن در این طرح از طریق خودشان و یا پیشران ها به یک شغل پایدار می روند.

محسنی ادامه داد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی خبر داد.

گفتنی است دبیرخانه این طرح در محل جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی مستقر شده که امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افتتاح و آغاز به کار کرد.

کد خبر: ۵۰٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha