۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
گرانی نهاده دامی، دلیل اصلی افزایش قیمت دام زنده و گوشت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

گرانی نهاده دامی، دلیل اصلی افزایش قیمت دام زنده و گوشت

نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، بر لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی تأکید کرد و گفت: مسئولان بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند. قطعا بعد از تأمین دارو، مهم ترین مسئله تأمین نهاده دامی و کنترل قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه، با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور، گفت: افزایش قیمت گوشت به افزایش قیمت دام زنده بر می گردد، تولیدکنندگان اعلام می کنند که در ماه های اخیر قیمت گوشت افزایش نداشت و حالا قیمت این محصول خود را با تورم و قیمت سایر محصولات منطبق کرده است.

گرانی نهاده دامی دلیل اصلی افزایش قیمت دام زنده و گوشت
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دام زنده، گرانی نهاده دامی است، در شرایط کنونی برخی از نهاده ها بدون ارز ترجیحی تأمین شده و این مسئله موجب افزایش هزینه تأمین نهاده می شود.

لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی
نوری قزلجه بر لزوم تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی تأکید کرد و گفت: اگر برای دولت مقدور باشد، باید ارز ترجیحی برای خرید نهاده ها دامی اختصاص دهد، از این رو مسئولان بانک مرکزی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند. قطعا بعد از تأمین دارو، مهم ترین مسئله تأمین نهاده دامی و کنترل قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز است.

نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار
وی ادامه داد: یکی از مسائل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت، فعالیت سودجویان و دلالان در بازار است، از این رو دستگاه های نظارتی و دولت باید از بروز اختلاف قیمت در بازار جلوگیری کنند. افزایش قیمت محصولات باید متناسب با میزان افزایش قیمت نهاده باشد، یعنی اگر نهاده یک درصد گران شد، قیمت گوشت نیز به همان میزان افزایش یابد.

محصولات پروتئینی و لبنی جزء مایحتاج ضروری مردم است
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: محصولات پروتئینی و لبنی جزء مایحتاج ضروری مردم است، حال اگر قیمت ها افزایش یافت، دولت باید برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه برنامه ریزی کلانی را صورت دهد.

کد خبر: ۵۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha