۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
تولید فولاد کشور امسال به ۳۰ تا ۳۲ میلیون تن افزایش می یابد
عضوهیئت مدیره تولیدکنندگان فولاد ایران:

تولید فولاد کشور امسال به ۳۰ تا ۳۲ میلیون تن افزایش می یابد

شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار امیدواری کرد: در پایان سال ۹۹ میزان تولید فولاد در کشور به ۳۰ تا ۳۲ میلیون تن افزایش می یابد.

سیدرضا شهرستانی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: سال گذشته در مجموع کل محصولات فولادی تولیدی در ایران به ۲۸ میلیون تن رسید.

این عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که از ۳۲ میلیون تن محصولات فولادی ۱۱ میلیون تن آن به ورق اسلب اختصاص یابد و بین ۱۹ تا ۲۱ میلیون تن شمش فولادی برای تولید تیرآهن، نبشی و میلگرد در کشور تولید شود.

وی با اشاره به آمار تولید انواع محصولات فولادی در شش ماهه نخست سال جاری در کشور یادآورشد: در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۶۲۶ هزار تن تیر آهن در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته شهرستانی، در این مدت ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تن میلگرد در کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته که ۳ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان بود حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی کلاچ بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی در کشور ۳۹۳ هزار تن بود که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه افزود: مجموع تولید مقاطع طویل فولادی در کشور در این مدت ۵ میلیون و ۵۶۴ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.

شهرستان یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال ۹۸ مجموع تولید مقاطع طویل فولادی در کشور معادل ۴ میلیون و ۹۰۶ هزار تن بوده است.

وی اظهار داشت: در مدت یاد شده در کشور ۴ میلیون و ۵۷۲ هزار تن ورق گرم در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود ۴ درصد افزایش یافته است.

شهرستانی بیان کرد: در این مدت یک هزار و ۳۶۲ تن ورق سرد در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته، اما تولید ورق های پوشش دار با ۷۶۶ هزار تن در مقایسه با ۶ ماه نخست سال گذشته ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران یادآورشد: در مجموع در شش ماهه نخست امسال کل محصولات فولادی در کشور به ۱۱ میلیون و ۳۰ هزار تن رسید که در مقایسه با ۶ ماه نخست سال گذشته که ۱۰ میلیون و ۱۷۳ هزار تن بوده بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی کلاچ یادآورشد: در این مدت تولید کنندگان فولاد در کشور ۸ میلیون و ۶۳۶ هزار تن بیلت و بلوم بود که نسبت به سال گذشته در این مدت ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته شهرستانی، در مدت یادشده در مجموع ۵ میلیون و ۷۵۶ تن اسلب در کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته که ۵ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان بود، ۶ درصد افزایش داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهارداشت: بر اساس آمارهای موجود در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۵ میلیون و ۵۶۲ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

کد خبر: ۵۰٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      خواهشا صادر نکنید ، بذارید مردم خودشون بسازن.