۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
دستگاه‌ها برای دریافت پاداش بازنشستگی سال ۹۸ اقدام کنند
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

دستگاه‌ها برای دریافت پاداش بازنشستگی سال ۹۸ اقدام کنند

نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دستگاه‌ها برای دریافت پاداش بازنشستگی سال ۹۸ اقدام کنند.

به گزارش بازار، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: یک هفته است سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی همه دستگاه ها، در خزانه مانده و انتظار دارم دستگاه‌هایی که تاکنون این پاداش را دریافت نکرده اند، برای آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به فرهنگیان پرداخت شد و پاداش بازنشستگی سایر دستگاه‌ها در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه‌های ذیربط اطلاعات لازم را از جمله فهرست افراد متقاضی، به خزانه ارائه کنند.

 نوبخت با اشاره به مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ گفت: ما هر سال پاداش بازنشستگی سال قبل را به طور کامل پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از پرداخت کارانه کادر درمان بعد از ماه‌ها تاخیر خبر داد و افزود: پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت یکجا پرداخت شد و همه مطالبات کادر درمان، پرستاران و افرادی که در وزارت بهداشت و درمان مطالباتی داشتند تسویه می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت بهداشت ظرف امروز و فردا، این پول را به حساب افراد واریز کند.

 نوبخت با اشاره به مطرح شدن موضوعی در فضای مجازی به علت دسترسی نداشتن به اطلاعات کامل و برداشت نادرست از آن گفت: در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال قبل به حساب خزانه واریز شد.

وی افزود: ما محاسبه کرده بودیم که این رقم را در اسفند سال گذشته دریافت کنیم، اما بنا به هر دلیلی که بحث تحریم‌ها و مشکلات و مسائل مرتبط با آن بود این پول در سال ۹۹ واصل شد و نمی‌توان پول امسال را برای سال گذشته استفاده کرد.

 نوبخت گفت: قرار شد این پول در سال ۹۹ برای طرح‌های خاصی که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، استفاده شود.

وی با بیان این که موجودی نقدینگی این ارقام حدود چهار هزار میلیارد تومان بود افزود: حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد که فهرست تخصیصی‌ها را امروز منتشر می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های گرمسیری، آب‌های مرزی، خطوط ریلی، جاده‌ها و طرح‌های اساسی‌ای است که کشور منتظر اتمام آن هاست.

 نوبخت اضافه کرد: تلقی‌های دیگر در این خصوص به علت ناکافی بودن اطلاعات و نادرست بود.

وی گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با توجه به این که این موضوع از اول مهر اجرایی شد و پرداخت‌های آن با حقوق مهر صورت گرفت، در مواردی با توجه به اصلاح دو میلیون و ۴۰۰ هزار حکم در این خصوص، در برخی موارد مشکلاتی پیش آمد که در حال رسیدگی به آن هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همه همسان سازی‌ها بر اساس توافق صورت گرفته است مبنی بر این که حقوق بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان همطراز خود باشد.

نوبخت گفت: اگر مشکلاتی در برخی موارد پیش آمد آن را در حقوق آبان بازنشستگان جبران می‌کنیم و مبنای پرداخت همان ابتدای مهر است.

وی در باره افزایش یارانه‌ها نیز افزود: دولت برنامه ویژه‌ای جز آن چه که انجام می‌دهیم ندارد.

نوبخت درباره اصلاح ساختار بودجه نیز گفت: از عزم نمایندگان و رئیس مجلس در اجرای برنامه اصلاح ساختار بودجه خرسندم.

وی افزود: دو سال است که سازمان برنامه و بودجه در چند جلد و به طور کامل برنامه اصلاح ساختار را تهیه کرد و واقعا نجات کشور و بهبود اقتصاد ما به اجرای این برنامه متکی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار بود این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب برسد، اما به هر دلیلی از جمله موضوع مالیات بر کل درآمد، که اکنون در دستور کار دولت است، این تصویب صورت نگرفت.

 نوبخت افزود: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اتفاق نظر در خصوص برنامه پیشنهادی وجود نداشت به همین دلیل ما از تصویب این برنامه در مجلس استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: نظر مجلس این است تعدادی از مسائل مهم این برنامه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود و ما حتی بیش از آن چه که مجلس انتظار دارد منظور خواهیم کرد و انتظار ما از مجلس این است که در حین کار، ما را تنها نگذارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به علت اجرا نشدن اصلاح ساختار بودجه گفت: دستگاه‌ها همه خواهان این موضوع نیستند و وقتی تعارضی میان دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، صحبت‌های آن‌ها از زبان نمایندگان مجلس شنیده می‌شود و حتی پیشنهاد حذف آن مورد را می‌دهند.

 نوبخت درباره ویژگی‌های اصلاح ساختار بودجه افزود: نخستین ویژگی در خصوص منابع است و عمده منابعی که ما در اصلاح ساختار بودجه استفاده می‌کنیم مربوط به مالیات هاست.

وی بر اصلاح قانون مالیات‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اکنون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار مجلس و دولت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس می‌تواند در فرآیند تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰، اصلاح ساختار بودجه را نیز به تصویب برساند.

 نوبخت گفت: ویژگی دیگر اصلاح ساختار بودجه، مربوط به هزینه هاست چرا که نوع هزینه‌هایی که اکنون در کشور صورت می‌گیرد به علت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه ها، تکراری است.

وی افزود: اگر مجلس بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد نیز دارند از جمله این که تبلیغات مربوط به سازمان تبلیغات یا دفتر تبلیغات است؟ این مشکل را حل کند دولت حتما حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در خصوص شفاف سازی و این که منابع مربوط به تبصره ۱۴ در کنار سایر منابع در بودجه عمومی دیده شود و نه در بودجه کل و این موضوع مورد انتظار مجلس نیز بود، این مورد هم از ویژگی‌های اصلاح ساختار بودجه است.

 نوبخت افزود: هرآنچه که مجلس به صورت کتبی و رسمی به ما ابلاغ کند به طور حتم در یک جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه همه خواسته‌های مجلس ارائه می‌شود و آن چه که بتوانیم خواسته‌های مجلس را در لایحه بودجه لحاظ کنیم آن را نیز نشان خواهیم داد.

کد خبر: ۵۰٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha