۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
گاوداری ۱۰ هزار رأسی در خرم‌آباد احداث می‌شود/ اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس
رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

گاوداری ۱۰ هزار رأسی در خرم‌آباد احداث می‌شود/ اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تسهیلاتی برای توسعه واحدهای گاوداری صنعتی بزرگ مقیاس پرداخته‌ایم تا با کاهش نوسان تولید، قیمت شیر در بازار متعادل شود.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در لرستان ۱۲۰ لیتر است، اظهار داشت: به طور کلی در واحدهای پرورش گاو شیری در لرستان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به فعالیت گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی در لرستان، افزود: تعداد گاوداری‌های صنعتی حدود ۲۵۰ واحد است، ۱۲ هزار واحد گاوداری روستایی دارای پروانه بهره‌برداری داریم و تعداد زیادی هم گاوداری روستایی بدون پروانه بهره‌برداری در استان فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تولید محصولات سنتی در طول سال نوساناتی دارد که این موضوع چالش‌هایی را برای قیمت شیر ایجاد کرده بنابراین برای متعادل کردن قیمت آن به اعطای تسهیلات برای توسعه واحدهای گاوداری صنعتی بزرگ مقیاس پرداخته‌ایم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به گاوداری دو هزار راسی الیگودرز و گاوداری ۱۰۰هزار راسی نورآباد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یک گاوداری ۱۰ هزار رأسی هم در خرم‌آباد احداث می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد واحدهای ما عمدتاً روستایی با تیراژ تولید پایین بوده و در سطح روستاها پراکنده هستند فرآیند جمع آوری شیر زمان بر است و  باعث افزایش هزینه‌های جمع آوری می‌شود.

حسنی‌مقدم گفت: این افزایش هزینه‌ها سبب می‌شود که مراکز جمع‌آوری شیر را نسبت به گاوداری روستایی با قیمت پایین‌تری خریداری کنند که برای حل این مسئله باید تعاونی‌ها وارد چرخه خرید و فروش شیر شوند تا سود این مراکز به نوعی به دامدار برمی‌گردد.

کد خبر: ۵۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha