۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
انعقاد قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور جدید/مراحل پایانی ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی ORV
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی اعلام کرد:

انعقاد قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور جدید/مراحل پایانی ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی ORV

هرمزگان- معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور جدید منعقد شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد رضا اله یار که به منظور بازدید و بررسی روند پروژه های بندر شهید رجایی به هرمزگان سفر کرده بود در جریان بازدید خود گفت: در مجموع  ۸ پروژه تحت عنوان پروژه های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده که احداث سه پست اسکله نفتی و فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی جزء پروژه هایی بشمار می آید که از پیچیدگی فنی خاصی برخوردار هستند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی  اظهار داشت: برخی از این  پروژه ها در حوزهای عمرانی و زیرساختی بنادر به منظور افزایش توانمندی بنادر برای پذیرش شناور خاص یا با ظرفیت بیشتر درحال انجام است و تعداد دیگر جهت تامین شناورهای مورد نیاز درحوزهای خدمات دریایی و همچنین رعایت قوانین و الزامات ایمنی و زیست محیطی به انجام می رسد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: علی رغم مشکلات و موانع متاثر از اپیدمی ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه خوشبختانه کلیه پروژه ها با همت والای متخصصان داخلی، هم افزایی و هماهنگی آحاد مختلف سازمانی و مجموعه های مرتبط در حال پیشرفت است .

اله یار با بیان اینکه برخی از این پروژها در ماه گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور در بندر شهید رجایی مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار داشت: تعداد دیگری از این طرح ها نظیر شناور بزرگ جمع آوری آلودگی نفتیORV که امروز مورد بازدید قرار گرفت مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند.

وی افزود : براساس برنامه زمان بندی این شناورطی ماه های آینده و بخشهایی از دو پروژه فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و اسکله نفتی این بندر ان شاالله تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مقام مسئول بخش دیگری از سیاست تبیین شده در سازمان بنادر و دریانوردی را که به شکل مستقیم با جهش تولید در ارتباط است را تامین شناورها جدید و الحاق آن به چرخه خدمات در شناورسازی های  داخلی عنوان کرد و گفت: قرارداد ساخت ۱۱ فروند شناور با شرکت های داخلی تاکنون منعقد شده که فرایند ساخت این شناورها آغاز و تعدادی از آنها با ۳۰ درصد پیشرفت در حال ساخت می باشد .

محمد رضا اله یار به تعهد سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون سفارش ساخت ۸۳ فروند شناور اشاره ای داشت و  بیان کرد: از این تعداد بخش اعظمی در مرحله فرایند انجام مناقصه و بخش دیگر در مرحله طراحی هستند.

وی افزود: مفتخریم که اعلام نماییم چه در بعد طراحی و چه از منظر فرایند ساخت  این تجهیزات در داخل کشور و با اتکاء به توان متخصصان مبرز  ایرانی در حال انجام است .

تعمیرات وآماده به کاری شناورهای خدماتی در تعمیرگاه های  دریایی بنادر کشور

محمد رضا اله یار یکی از وظایف معاونت مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی را کمک به آماده به کاری هرچه بیشتر تجهیزات دریایی،  بندری، الکترونیکی و مخابراتی مورد نیاز بنادر عنوان کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و دیگر بنادرکشور این امکان فراهم شده که شناورهای که نیازمند تعمیرات جزیی هستند درکمترین زمان ممکن و در نزدیکترین بندر برخوردار رفع عیب شده و به چرخه فعالیت باز گردند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: ارتقاء خدمات و افزایش درصد آماده به کاری شناورها مستلزم آن است که بتوانیم از همه ظرفیت ها محیطی و نیروی متخصص استفاده نماییم که بحمداله با سرمایه گذاری های صورت گرفته امکان رفع نواقص فنی و تعمیرات اداواری و مختصر شناورها با کاربری های مختلف در بنادر فراهم شده است.

کد خبر: ۵۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha