۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ساماندهی مرز دوغارون در دستور کار است

ساماندهی مرز دوغارون در دستور کار است

مشهد- معاون اقتصادی استاندارخراسان رضوی نسبت به ساماندهی مرز دوغارون با هدف بهبود معیشت اقتصادی مرزنشینان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علی رسولیان در بازدید از بازارچه دوغارون و دیدار با غرفه داران اظهار کرد: در  اجرای طرح جامع بازارچه دوغارون نسبت به تکمیل زیرساخت‌های آن از جمله تامین نمازخانه و دیگرامکانات رفاهی توجه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: منافع مرزنشینان در بازارچه‌های مرزی باید تامین شود و شرایطی فراهم گردد که غرفه‌دار و مرزنشین متضرر نشوند.

وی  افزود: ساماندهی مرز دوغارون یک اولویت جدی است و بهبود وضعیت مرزنشینان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مرز دوغارون از جمله ناکافی بودن نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: اینکه روزانه ۲۶۰ کامیون در بازارچه مرزی دوغارون تخلیه و بارگیری می‌شود و ورود و خروج کامیون به بازارچه در هفت ماه امسال ۶۵ درصد افزایش یافته است، نشان دهنده اهمیت اقتصادی و میزان اشتغال و صادرات کالا در مرز است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در زمانی که بازگشت منابع مالی از خزانه دولت به بازارچه با تاخیر مواجه است، بهترین فرصت است که با بهره گیری از ظرفیت غرفه داران، فضایی برای استفاده بیشتر از ظرفیت مرز با توسعه امکانات آن فراهم گردد. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع بازارچه دوغارون به تکمیل زیرساختهای آن از جمله تامین نمازخانه و سایر امکانات رفاهی کمک می‌کند، افزود: تامین روشنایی، انبار موقت برای بازارچه مرزی دوغارون نیز در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان تصویب خواهد شد و گمرک شرایط آن را تامین خواهد کرد. 

رسولیان عملکرد مناسب، شفاف و مدیریت صحیح هزینه‌های بازارچه مرزی دوغارون را ضروری دانست و ادامه داد: غرفه داران باید با ایجاد تشکل، نماینده قوی برای پیگیری مطالبات خود داشته باشند تا بتوانند سریعتر به حل مشکلات خود دست یابند. 

گفتنی است کمبود باسکول، نبود امکانات رفاهی کافی، نبود فضای کافی و انبار جهت تخلیه و بارگیری کامیونها، روشنایی ناکافی، نابسامانی در هزینه‌ها، کوچک بودن محوطه بازارچه، ناکافی بودن خدمات در گمرک از مشکلاتی بود که توسط غرفه داران بازارچه دوغارون در این نشست مطرح شد.

کد خبر: ۵۰٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha