۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۳۳۰ نفر با اجرای طرح یارانه دستمزد در اردبیل مشغول به‌کار شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۳۳۰ نفر با اجرای طرح یارانه دستمزد در اردبیل مشغول به‌کار شدند

اردبیل -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: ظرف ۴۰ روز از اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان، تعداد ۳۳۰ نفر نیروی شغل اولی با عقد قرارداد مشغول به کار شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی گفت: سهم استان از محل منابع تسهیلات ارزان قیمت تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که فرایند پرداخت آن از طریق دو بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران طی دو ماه اخیر آغاز شده است.

وی با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای تسهیلاتی واحدهای تولیدی توسط صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی گفت: طی نشست مشترک استاندار با معاون توسعه اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد طی بازدید وی از واحدهای تولیدی مشکل دار نیازهای تسهیلاتی آنها تامین گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه برنامه های اشتغالی این وزارت با نگاه به دانش آموختگان دانشگاهی است گفت: دو طرح یارانه دستمزد و کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برنامه های اشتغالزایی دولت برای این طیف است.

رحیمی با اشاره به اینکه سهمیه استان در طرح یارانه دستمزد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است اظهار کرد: طی ۴۰ روز از اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان در قابل جذب نیروی کار شغل اولی ۳۳۰ نفر با عقد قرارداد مشغول به کار شدند.  

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به در صورت بکارگیری افراد بیکار شده از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارفرمایان در ۱۶ استان مرزی کشور پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با شروع مرحله پنجم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اولویت طرح های نیمه تمام پرونده قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی رو به اتمام است.

رحیمی افزود: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

کد خبر: ۵۰٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha