۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
رشد ۴۰ درصدی محصولات شوینده در پی افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه و هزینه ها
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

رشد ۴۰ درصدی محصولات شوینده در پی افزایش ۲ برابری قیمت مواد اولیه و هزینه ها

علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه مواد اولیه تولید شوینده های بهداشتی از ۵ ماه پیش ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود، گفت: رشد ۴۰ درصدی قیمت شوینده ها ناشی از افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه و هزینه ها بود.

بختیار علم‌بیگی، در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: با توجه به افزایش هزینه ها و قیمت مواد اولیه و دستمزدها پیشنهاد تولید کنندگان افزایش ۶۰ تا ۸۰ درصدی قیمت شوینده ها و مواد بهداشتی وآرایشی بود، اما درنهایت سازمان حمایت با افزایش ۴۰ درصدی شش قلم کالا(پودر، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، خمیردندان و مایع شیشه پاکن) موافقت کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهارداشت: سازمان حمایت با افزایش ۳۰ درصدی مابقی محصولات بهداشتی، آرایشی و شوینده ها موافقت کرد و هم اکنون محصولات یاد شده از اول آبان ماه سال جاری با قیمت های جدید به بازارعرضه شده است و کمبودی در بازار نداریم.

علم بیگی با بیان اینکه فعلا توافق کردیم که بازار از مواد شوینده ها خالی نشود و افزایش قیمت ها نیز بیشتر از ۴۰ درصد نشود، گفت: دولت می تواند در این شرایط اقتصادی پتروشیمی ها را ملزم کند که مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان را با قیمت کمتری در اختیار آنها قرار دهد زیرا رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه هزینه های تولیدکنندگان شوینده ها را به دو برابر افزایش داده است.

علم بیگی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰۰ تولید کننده بزرگ و کوچک در حوزه تولید شوینده ها و مواد بهداشتی و آرایشی در ایران فعال هستند، اظهارکرد: این در حالی است که ظرفیت تولید کنندگان این محصولات ۲.۵ تا ۳ برابر مصرف داخلی است اما به علت شرایط اقتصادی و مشکلات صادرات تولید کنندگان ما در ایران با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران خاطرنشان کرد: افزایش دستمزدها، هزینه های انرژی، رشد قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه های حمل ونقل، انبارداری و عدم ترخیص به موقع مواد اولیه از گمرکات ا زمهمترین دلایل افزایش هزینه های تولید کنندگان محصولات شوینده در کشور هستند.

کاهش صادرات محصولات شوینده بهداشتی و آرایشی
وی، گردش مالی صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی را در ایران سالانه بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته میزان صادرات این محصولات به کشورهای منطقه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود، اما امسال به علت تحریم های ظالمانه میزان آن به خصوص به کشورعراق بسیار اندک شده است.  

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران یادآورشد: این در حالی است که کشورهای منطقه، برخی از کشورهای اروپایی و کشورهای آسیای میانه بازار خوبی برای صادرات محصولات بهداشتی شوینده ها و لوازم آرایشی ایرانی هستند.

وی بیان کرد: مصرف کنندگان نگران کمبود محصولات شوینده در بازار نباشند، زیرا تولید کنندگان می توانند در صورت نیاز تولید خود را افزایش دهند، اما کمبود این محصولات در بازار سبب خواهد شد که قیمت آن در بازار افزایش یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پایان اظهارداشت: تولید کنندگان محصولات بهداشتی و شوینده ها اجازه نخواهند داد انبارها و فروشگاه های عرضه شوینده ها خالی بماند و مردم نیز نباید این محصولات را در خانه های خود انبار کنند.

کد خبر: ۵۰٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha