۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سقوط صنعت گردشگری جهان با شیوع کرونا
رئیس هیئت مدیره هلدینگ بین المللی گردشگری مطرح کرد

سقوط صنعت گردشگری جهان با شیوع کرونا

ملک زاده، رئیس هیئت مدیره هلدینگ بین المللی گردشگری با اشاره به آمارهای اشغال اتاق در مقاصد گردشگری دنیا گفت: اشغال اتاق در اروپا ۱۱ درصد، آمریکا ۲۵ درصد، آسیا ۲۸ درصد و خاورمیانه ۳۱ درصد بوده که این نشانه سقوط صنعت گردشگری جهان است.

به گزارش بازار، محمدشریف ملک زاده، معاون اسبق رئیس جمهور در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و رئیس هیئت مدیره هلدینگ بین المللی گردشگری حلال با برنامه «گفتگوی علمی» درباره تأثیرات کرونا بر صنعت گردشگری جهان مصاحبه تلفنی کرد.

ملک زاده از کاهش۴۴ درصدی ورود گردشگران به کشورها از نظر اقامت شبانه طی چهارماه نخست سال ۲۰۲۰ خبرداد و گفت: با شیوع کرونا، تعداد مسافران ورودی ۲۱۷ مقصد گردشگری در ماه آوریل ۹۷ درصد کاهش یافت که این نشانه تعطیلی صد درصدی مقاصد گردشگری جهان است.

وی افزود: منطقه آسیا و اقیانوسیه با ۵۱ درصد کاهش تعداد توریست، در صدر مناطق زیان دیده جهان قرار دارند، همچنین اروپا با ۴۴ درصد کاهش تعداد توریست، خاورمیانه ۴۰ درصد، قاره آمریکا ۳۶ درصد و آفریقا نیز با ۳۵ درصد در رده های بالای کاهش ورود گردشگران قرار دارند.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ بین المللی گردشگری حلال با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی پروازهای بین المللی در فاصله ژانویه تا آوریل و سقوط ۹۸ درصدی در ماه آوریل امسال گفت: در این مدت، صنعت هوانوردی شاهد بالاترین سقوط در طول تاریخ فعالیتش بود.

وی با تذکر این نکته که صنعت هتلداری هم از این قاعده مستثنا نبوده گفت: درصد اشغال اتاق ها در اروپا ۱۱ درصد، آمریکای مرکزی و جنوبی ۱۲ درصد، آفریقا ۱۳ درصد، آمریکا ۲۵ درصد، آسیا ۲۸ درصد و خاورمیانه ۳۱ درصد بوده که این فاجعه است و سقوط صنعت گردشگری جهان را نشان می دهد.

ملک زاده اضافه کرد: طبق آمارهای سازمان بین المللی گردشگری حلال، رونق صنعت گردشگری جهان امسال حدأقل با ۵۸ درصد کاهش روبر خواهدشد و با توجه به شرایط ناپایدار بیماری کرونا هم احتمالاً تا ۷۰ درصد و حتی ۷۸ درصد کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران سال ۲۰۱۹ در جهان یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون توریست بوده گفت: سهم اروپا از تعداد گردشگران در آن سال ۷۴۴ میلیون نفر، آسیا و اقیانوسیه ۳۶۰ میلیون، قاره آمریکا ۲۲۰ میلیون، آفریقا ۷۳ میلیون و خاورمیانه هم ۶۳ میلیون نفر گردشگر بوده است.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ بین المللی گردشگری حلال پیش بینی کرد: ما در سال ۲۰۲۰ با یک کاهش رشد ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی شغل در صنعت گردشگری و کاهش ۹۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد دلاری درآمد برای صنعت گردشگری جهان مواجه خواهیم شد که این به معنای کاهش ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر گردشگر نسبت به سال ۲۰۱۹ و سقوط صنعت گردشگری در جهان است.

ملک زاده که به لقب «پدر علم نوین صنعت گردشگری» شهرت یافته، وضعیت گردشگری در جهان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه پروتکل های سازمان بهداشت جهانی هم نتوانست موفق به حفظ صنعت گردشگری جهان شود.

کد خبر: ۵۰٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha