۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۳۶۵ میلیون دلار کالا از مرزهای خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

۳۶۵ میلیون دلار کالا از مرزهای خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:۳۶۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۴۵ دلار کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات استان صادر شده است.

محمد علی خاشی در گفت و گو با بازار با اشاره به واردات قطعی سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۰ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش۸۸۱ هزار و ۸۹۵ دلار به وزن ۲۶۴ تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۶۷ درصد، از نظر ارزش ۹۷ درصد و از نظر وزن ۸۳ درصد کاهش داشته است.

خاشی بیان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان شامل قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده،  لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده و ماسک می شود.  

بنا به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، این اقلام از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در هفت ماهه سال جاری تمام کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۳۶۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۴۵  دلار و از نظر وزنی دو میلیون و ۹۰ هزار و ۱۸۳ تن بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۸۲ درصد و از لحاظ وزن ۵۲ درصد افزایش داشته داشته است.

خاشی با اشاره به امانات پستی سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال ۴۱ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش دو هزار و ۲۹۶ دلار به وزن ۱۵۵ کیلوگرم تشکیل شده است.

خاشی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۵۲ درصد، از نظر ارزش شش درصد و از نظر وزن ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی  افزود: عمده کالاهای صادره شده شامل خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه  و غیره بوده است.

خاشی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۱۰ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش دو هزار و ۷۴۰ دلار به وزن ۴۵ کیلوگرم تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۳ درصد، از نظر ارزش ۶۸ درصد کاهش و از نظر وزن ۶۷ درصد افزایش داشته است.

خاشی اظهار کرد: کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان و سنگاپور بوده است.  

وی با اشاره به خدمات مسافری  سال جاری بیان کرد: در هفت ماهه امسال به دو هزار و ۵۵۲ نفر مسافر ورودی و دو هزار و ۶۹۲ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

خاشی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مسافرین ورودی ۸۴ درصد و مسافرین خروجی ۷۵ درصد کاهش داشته است و فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

کد خبر: ۵۰٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha