۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
راه‌حل های جدید مجلس و دولت برای اقتصاد کشور ناکارآمد است
کارشناس مسائل اقتصادی:

راه‌حل های جدید مجلس و دولت برای اقتصاد کشور ناکارآمد است

راغفر، کارشناس مسائل اقتصادی راهکارهای مجلس و دولت برای حل مشکلات اقتصادی را در راستای افزایش ناکارآمدی و چپاول اموال عمومی دانست.

به گزارش بازار، حسین راغفر تصمیمات مجلس و دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی را ذکر کرد و گفت: تشکیل صندوق‌های صادرکنندگان خوشنام، تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت، تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی، تامین کسری بودجه از طریق انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی چهار محوری هستند که مجلس و دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کرده‌اند.

وی این راهکارها را در راستای افزایش ناکارآمدی و چپاول اموال عمومی دانست و عنوان کرد: این اقدامات، دقیقا ادامه همین سیاست‌هایی است که دولت تاکنون اجرا کرده است و هم اینک با اسم و آب و رنگ دیگری قرار است اجرا شود.

این درباره تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام، اظهار کرد: این افراد پیش از این در دولت و مجلس کم نفوذ نداشتند که حالا قرار است برای آن‌ها سندیکا نیز تشکیل شود؟ این اقدامات برای اعمال فشار و ایجاد فضای تبلیغاتی در کشور است.

وی همچنین درباره تشکیل اتاق تهاتر کالا با کالا بیان کرد: چه کالاهایی داریم که بخواهیم تهاتر کنیم؟ با افرایش قیمت ارزی که صورت گرفته است، کالای ایرانی برای همه دنیا مفت است و آنچه صادر می‌شود مواد خام خواهد بود زیرا اساسا برای تولید کننده ایرانی صرف نمی‌کند محصولی تولید کند. با این کار فقط رانت گسترده‌ای به تولید فولاد، پتروشیمی، سنگ آهن و استخراجات معدنی و یارانه‌ای به مصرف کننده خارجی می‌دهیم.

این اقتصاددان با بیان اینکه آنچه با عراق انجام دادند را خودمان داوطلبانه داریم انجام می‌دهیم، گفت: نفت در برابر غذا و دارو اقدامی بود که با عراق انجام دادند و حالا خودمان داریم این پیشنهاد را می‌دهیم که نفت را در برابر کالا بدهیم.

وی به موضوع تامین کسری بودجه دولت از طریق انتشار اوراق کم هزینه اشاره و آن را یک اقدام مسخره دانست و ابراز کرد: بخش قابل توجهی از هزینه‌های این اوراق بر گردن دولت بعدی می‌افتد و عملا هزینه‌های دولت بعد را به شدت افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۵۰٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha