۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
افت جهانی قیمت نفت

افت جهانی قیمت نفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از یک درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز چهارشنبه قیمت نفت بیش از یک درصد کاهش یافت، که نسبت به سود روز گذشته کاهش داشت، زیرا جهش در ذخایر نفت خام ایالات متحده و افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ باعث افزایش ترس پیرامون مازاد عرضه نفت و تقاضای ضعیف سوخت شد.

در آسیا، نفت خام برنت با ۶۱ سنت یا ۱.۵ درصد افت، به ۴۰.۵۹ دلار در هر بشکه رسید، که تقریباً دو درصد در روز قبل صعود کرده بود. نفت ایالات متحده پس از افزایش ۲.۶ درصدی در روز سه شنبه، با ۶۶ سنت یا ۱.۷ درصد کاهش به ۳۸.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

سهام نفت خام و بنزین ایالات متحده هفته گذشته افزایش یافت، داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد: موجودی نفت خام با ۴.۶ میلیون بشکه افزایش به ۴۹۵.۲ میلیون بشکه رسید، در حالی که انتظار تحلیل گران در نظرسنجی رویترز ۱.۲ میلیون بشکه بود.

افزایش بیش از حد انتظار سهام نفت خام ایالات متحده باعث فروش تازه شد در حالی که نگرانی ها در مورد اختلال در تامین طوفان زتا کاهش یافته است. روز سه شنبه شرکت ها و بنادر انرژی در امتداد ساحل خلیج ایالات متحده برای ورود به آزمایش دیگری آماده شدند زیرا زتا، یازدهمین طوفان این فصل وارد خلیج مکزیک شد.

افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹  با فقدان بسته امدادی مالی ویروس کرونا در ایالات متحده باعث کاهش ریسک سرمایه گذاران می شود. در ایالات متحده تقریباً نیم میلیون نفر در هفت روز گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ابتلا دوباره در حال افزایش است. در همین حال دولت های اروپایی آماده شدند محدودیت های جدیدی را برای کنترل موارد ابتلا در نظر بگیرند.

روز سه شنبه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اذعان کرد که توافق امداد اقتصادی ویروس کرونا احتمالاً پس از انتخابات ۳ نوامبر اتفاق می افتد، درحالی که کاخ سفید نتوانست اختلافات را با جمهوری خواهان دیگر در سنای ایالات متحده و همچنین دموکرات های کنگره از بین ببرد. تولید لیبی باید طی هفته های آینده به یک میلیون بشکه در روز برسد، که تلاش سایر اعضای اوپک و متحدان برای محدود کردن تولید را پیچیده تر می کند.

کد خبر: ۵۰٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha