۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
تولید ۲۰۰ تن محصول «به» در شهرستان هوراند
مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند خبر داد

تولید ۲۰۰ تن محصول «به» در شهرستان هوراند

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از افزایش کاشت و تولید میوه «به» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، احد طایری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه این درخت در مناطق سردسیر و گرمسیر معتدل کشت می‌شود و ظــهور شکوفه‌های به بسیار دیرتر از سایر میوه‌هاست و به همین دلیل خطر سرمازدگی بهاره در این میوه بسیار کم است.

وی ادامه داد: درخت بِه، به شوری خاک و کم آبی مقاوم‌تر از سایر میوه‌های دانه‌دار است. کم توقع بودن این درخت و سازگاری با شرایط آب و هوایی این شهرستان و نیز انبارمانی بالای محصول به، کاشت این محصول در حال افزایش است.

طایری گفت: به از اواخر شهریورماه تا اواخر آبان برداشت می‌شود که معمولاً در میان میوه‌های ســردسیری آخـرین میوه‌ایست که می‌رسد، برداشت با دست انجام می‌شود و زمان برداشت وقتی است که رنگ میوه زرد و زرد طلایی شده باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند، افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود ۴۰ هکتار درخت به با تولید محصول ۲۰۰ تن در سال وجود دارد که محصول تولیدی اکثراً به‌صورت تازه‌‍خوری و نیز در تهیه مربا و شربت در این شهرستان و شهرستان‌های مجاور به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مدیریت با ترویج کشت ارقام جدید به و رعایت اصول فنی در مراحل کاشت و داشت از جمله تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها موفق به افزایش تولید این محصول در منطقه شده است با اشاره به خواص داروئی بالای میوه، دانه و برگ درخت به، خاطرنشان کرد: وجود صنایع تبدیلی در منطقه جهت تهیه مربا، کمپوت و آب میوه به، باعث تعادل قیمت به و افزایش تولید این میوه در منطقه می‌شود.

کد خبر: ۵۰٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha