۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
تداوم اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تداوم اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه منابع ارزی کشور در نیمه دوم سال افزایش پیدا می‌کند و این موجب بهبود وضعیت بازار خواهد شد، گفت: دولت به اختصاص ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ادامه خواهد داد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران افزود: نشست امروز در بخش بازرگانی داخلی، تنظیم بازار و حوزه صنفی بود؛ خوشبختانه رئیس اتاق اصناف کشور هم در جلسه امروز مطالب خود را مطرح کردند.

وی درباره توافقات انجام شده در این جلسه گفت: تا پایان امسال موضوع ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی استمرار خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اعلام کرد: جمع بندی جلسه امروز باعث می‌شود که بتوانیم در تعامل بین کمیسیون و وزارت صمت شاهد کاهش قیمت‌ها در کالاهای اساسی باشیم؛ امیدواریم موضوع امروز با حمایت بخش اصناف محقق شود.

پورابراهیمی همچنین افزود: مسائل و مشکلاتی که در بحث نظام صنفی وجود داشت ظرف ۱۰ روز آینده در نشست مشترک مجموعه هیئت رئیسه اتاق اصناف و معاونین بخش بازرگانی و حوزه تجارت داخلی وزارت صمت نهایی می‌شود تا ان شاءالله بتوانیم در آن بخش‌هایی که خلاء هست به ایفای نقش و تعهدات بپردازیم.

وی گفت: مجموعه اقداماتی که در این بخش صورت می‌گیرد همزمان با اقدامات خوبی که بین وزارت صمت و بانک مرکزی در افزایش ظرفیت صادراتی کشور با حل مشکل تعهدات ارزی صورت می‌گیرد باعث می‌شود در نیمه دوم امسال شاهد جهش صادرات غیر نفتی در کشور باشیم؛ میزان منابع ارزی در مقایسه با نیمه اول سال افزایش پیدا کرده است و این افزایش هم باعث بهبود تراز تجاری کشور و هم ظرفیت تأمین کالاهای اساسی خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha