۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در اروپا

آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی در اروپا

در اکثر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه از امروز محدودیت‌های یک ماهه سراسری برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا آغاز شد.

به گزارش بازار، شبکه فرانس ۲۴ از اعمال محدودیت‌های جدید در اروپا در پی آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در این قاره خبر داد.

بسیاری از کشورها اعلام کردند محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با همه گیری ویروس کووید-۱۹ در نظر گرفته اند.

ایتالیا
ایتالیا جمعه همه سالن‌های ورزشی، سالن‌های برگزاری تئاتر و سینما را در کشور تعطیل کرد. تعطیلی این مراکز دست کم تا ۲۴ نوامبر ادامه خواهد داشت.

بسیاری از کشورهای دیگر مانند بلژیک نیز تصمیم گرفتند تعطیلی مدارس را تمدید کنند.

گزارشگر فرانس ۲۴ افزود: سالن‌های ورزشی، سالن‌های سینما و تئاتر برای مدت یک ماه در ایتالیا تعطیل شد. رستوران‌ها و کافه‌ها نیز باید رأس ساعت ۱۸:۰۰ کرکره‌ها را بکشند. این مقررات منع رفت و آمد موجب خشم مردم شده و این موضوع برای آن‌ها غیر قابل درک است.

پس از ثبت روزانه بیش از ۲۱۰۰۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کووید-۱۹ و افزایش ۴۰۰ درصدی شمار بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده اند، دولت ایتالیا تصمیم گرفت به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا محدودیت‌های تازه‌ای در کشور اعمال کند.

اسپانیا؛ آلمان و بلژیک
کشورهای دیگر اروپایی نیز از این بیماری جان سالم به در نبرده اند. اسپانیا وضع فوق العاده جدید اعلام و مقررات منع رفت و آمد شبانه اعمال کرد.

در آلمان بازار کریسمس شهر نورنبرگ، از قدیمی‌ترین بازارهای کریسمس در جهان لغو شد.

در بلژیک نیز تعطیلی مدارس تمدید شد. شمار موارد جدید آلوده به ویروس کووید-۱۹ در این کشور در مدت پنج هفته سه برابر شده است.

ایو وان لایتم، عضو مرکز مقابله با ویروس کووید-۱۹ در بلژیک در این باره گفت: اگر نتوانیم با رفتار خود این منحنی را تغییر دهیم، در ۱۵ روز آینده شاهد بستری شدن روزانه ۲۰۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه یعنی ظرفیت حداکثری بیمارستان‌ها خواهیم رسید.

اسلوونی و چک
شیوع بیماری کرونا در اسلوونی نیز موجب نگرانی مردم شده است. دولت اسلوونی از تشدید قرنطینه‌ای خبر داد که در حال حاضر به صورت جزئی در این کشور در حال اجراست. قرار است از امروز (سه شنبه) کنترل در مرزها نیز تقویت شود.

مقررات منع رفت و آمد در جمهوری چک نیز از چهارشنبه از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۰۵:۰۰ بامداد اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha