۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
فقدان تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن
نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس مطرح کرد

فقدان تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن

یوسفی، نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی فقدان تعادل میان عرضه و تقاضا را از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر توصیف کرد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای نمایندگان در تحقق قوانین مصوب، استیضاح، طرح سوال و تحقیق و تفحص است، گفت: امروز وزیر راه و شهرسازی به منظور پاسخ به سوالی با موضوع افزایش بی رویه قیمت مسکن میهمان نمایندگان در خانه ملت بود.

وی افزود: قیمت لجام گسیخته مسکن در هشت ماه اخیر حتی بسیاری از مردم را در تأمین منازل استیجاری با مشکل روبرو کرده است و امروز شاهد آن هستیم که در بازار مسکن عرضه و تقاضا به تعادل نرسیده است.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: همچنین بر خروج بازار مسکن از سفته بازی نظارتی قابل توجه وجود ندارد بنابر این نمایندگان با لوایحی از جمله طرح جهش تولید مسکن که در کمیسیون عمران مطرح است به دنبال کمک به افراد فاقد مسکن در جامعه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تصریح کرد: این طرح و فوریت آن تصویب شده و شامل یک بسته کامل حمایتی در بخش ساخت و انبوه سازان با در نظرگرفتن شرایط مصرف کنندگان است همچنین به منظور نظارت بر قیمت مسکن، مالیات بر معاملات مکرر و یا موضوعاتی مانند مالیات بر افزایش خانه‌های خالی را در نظر داریم تا کنترلی بر این بازار داشته باشیم.

کد خبر: ۵۰٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha