۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کسری بودجه شدید انگلیس برای مقابله با کرونا
با آغاز فصل زمستان رخ داد

کسری بودجه شدید انگلیس برای مقابله با کرونا

بیمارستان‌های انگلیس هر کدام برای مقابله با کرونا در ماه‌های آینده تا ۲۰ میلیون پوند کسری بودجه دارند.

به گزارش بازار، روزنامه گاردین، از کسری بودجه یک میلیارد پوندی سرویس بهداشت و درمان انگلیس برای مقابله با موج دوم کرونا در فصل زمستان خبر داد.

بیمارستان‌های انگلیس هر کدام برای مقابله با کرونا در ماه‌های آینده تا ۲۰ میلیون پوند کسری بودجه دارند.

براساس گزارش اختصاصی گاردین با این کمبود مالی سرویس بهداشت و درمان انگلیس قادر نخواهد بود فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرد. این افشاگری، سوال‌هایی را درباره وعده‌های ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس مطرح کرده است که در آغاز شیوع همه گیری تاکید کرده بود تمام منابع مورد نیاز سرویس بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا تامین خواهد شد.

بیمارستان‌های سراسر انگلیس با کسری بودجه ۲۰ میلیون پوندی برای ماه‌های باقی مانده سال مواجهند و تاکید می‌کنند این کسری بودجه به تلاش‌های آن‌ها برای ارائه خدمات مناسب به منظور مقابله با بحران زمستانی سالانه و بازگشتن به اوضاع پیش از شیوع کرونا آسیب می‌رساند.

این اوضاع به بروز بحران بین گروه خدمات بالینی بیمارستان‌ها از یک طرف و سرویس بهداشت و درمان انگلیس از طرف دیگر بر سر میزان پولی که برای پوشش هزینه‌های بیمارستان‌ها برای باقی مانده سال مالی به آن‌ها اختصاص یافته، منجر شده است.

به گفته منابع ارشد بخش درمان انگلیس، سرویس بهداشت و درمان این کشور با یک خلاء ۲۰۰ میلیون پوندی بین آنچه مراکز درمانی می‌گویند برای گذراندن ماه‌های آتی به آن نیاز دارند و مبلغ اختصاص یافته به آن‌ها مواجه است.

روسای گروه خدمات بالینی انگلیس معتقدند بروز این مشکلات ناشی از آن است که سرویس بهداشت و درمان انگلیس همانند قبل یعنی بین ماه‌های آوریل و سپتامبر هزینه‌های آن‌ها را به طور کامل پرداخت نمی‌کند و نظام جدیدی را به اجرا درآورده است که بر اساس آن مبلغ ثابتی به بیمارستان‌ها اختصاص داده می‌شود.

گفته می‌شود سرویس بهداشت و درمان انگلیس، مجبور است مبلغی کمتر از آنچه گروه خدمات بالینی برآورد کرده است و مراکز درمانی در ماه‌های آتی به آن نیاز دارند، در اختیار آن‌ها قرار دهد، زیرا وزارت دارایی مبلغی کمتر از میزان درخواست شده، به آن اختصاص داده است.

وزارت دارایی انگلیس درباره هزینه‌های متغیر تلاش‌ها برای مهار پیامدهای اقتصادی و سلامتی کرونا که تاکنون بیش از ۲۱۰ میلیارد پوند شده، نگران است.

کد خبر: ۵۰٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha