۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
طرح تامین معیشت مردم اجرایی خواهد شد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح تامین معیشت مردم اجرایی خواهد شد

مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به زمان اجرایی شدن طرح تامین معیشت مردم پس از تصویب اشاره و بیان کرد: در طرح تامین معیشت مردم قرار است کارت الکترونیک به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور داده شود.

 به گزارش بازار، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح تامین معیشت مردم قرار است کارت الکترونیک به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور داده شود، گفت: در این طرح از نظر تعداد، دهک هایی که تعریف شده اند حدود ۶۰ میلیون نفر هستند و با تعداد یارانه بگیرها تفاوت هایی خواهد داشت و بخش بیشتری از جامعه را در بر می گیرد.

وی در خصوص طرح تامین معیشت مردم اظهار کرد: یک ماده واحدی در مجلس می باشد که در اصل اهدای کارت الکترونیک است تا افراد بتوانند از مراکز توزیعی که مشخص شده و دارای کد اقتصادی هستند، کالاهای مورد نیازشان را تحویل می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که بسیاری از افرادی که در زمره اقشار محروم در جامعه هستند حتما باید مورد حمایت قرار بگیرند، علاوه بر آن بخشی از مردم جزو طبقه محروم نیستند ولی در این شرایط سخت باید در کنار آن ها باشیم و دولت باید برای آن ها هم چاره اندیشی کند تا دچار مشکل نشوند. امنیت غذایی مردم از نظر تغذیه باید مورد توجه قرار بگیرد. کالاهایی مانند مرغ، برنج، شکر، پنیر و روغن به گونه ای باید باشد که از نظر قیمت دچار تلاطم نشویم.

وی با یادآوری اینکه در سال ۹۸ دولت مکلف بود ۱۴ میلیارد دلار را با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی تهیه کند و در بازار تحویل مردم دهد، گفت: کالاها در آن سال تامین شد، اما بخشی از اینها سر از بازار آزاد درآورد. بعد از تشکیل مجلس یازدهم به دنبال راه چاره بودیم و منتظر بودیم خود دولت با تغییر مجلس لایحه ای را ارائه دهد اما انجام نداد و خودمان در مجلس دست به کار شدیم. بنابراین باید جاهایی را پیدا می کردیم که مطمئن باشیم کالاهایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارزهایی که مشخص می شود به گروه هدف می رسد. بهترین حالت این است که بگوییم هر خانوار ایرانی سهم خودش را از این ۴۲۰۰ تومانی ها بگیرد و آن کارت الکترونیک در دست داشته باشد.

مقتدایی تاکید کرد: امروز این طرح در دستور کار است و نتیجه آن را بعدا خبر خواهیم داد، اما به دنبال این هستیم تا آرامشی حداقل در بخش کالاهای اساسی برای مردم ایجاد کنیم.
وی همچنین در رابطه با تامین منابع طرح طرح تامین معیشت مردم گفت: منابع این طرح همان منابع در بودجه سال ۱۳۹۹است به ویژه منابع جدول تبصره ۱۴ است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به زمان اجرایی شدن این طرح پس از تصویب اشاره و بیان کرد: ظرف دو ماه از تصویب قانون، تمهیدات برای اینکه تضمین شود، دهک های پایین درآمدی دسترسی پیدا می کنند در این قانون پیش بینی شده و کالاها و اقلام اساسی داده می شود. این طرح پس از تصویب برای شش ماهه دوم سال برای ۶۰ میلیون نفر اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۵۰٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha