۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۶۰ هزار واحد نیمه تمام پروژه مسکن ملی در حال تکمیل است
وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ هزار واحد نیمه تمام پروژه مسکن ملی در حال تکمیل است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات وزارتخانه در زمینه پروژه مسکن ملی و مسکن مهر در دو سال گذشته ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۶ آبان ماه)  مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد اظهار داشت:  در ابتدا در خصوص موضوع مسکن مروری بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم. می‌دانید که با توجه به التهاب جنگ روانی و اقتصادی در دو سال گذشته بازار مسکن متأثر از بازار ارز بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با بررسی منحنی رشد مسکن از دهه ۷۰ باید گفت این بازار همواره متأثر از بازار ارز بوده و در واقع نوسانات بازار ارز بر حوزه کالا و خدمات، زمین و مسکن اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش کردیم در این شیوه‌نامه‌ها به ارتباط سازنده‌های مسکن، مردم و دولت کمک کنیم و جریان تولید مسکن را تقویت و کسری مسکن را برطرف کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: با این سیاست و رویکرد از دو سال گذشته متعهد شدم تا مسکن مهر را تکمیل و به اتمام برسانم و طرح اقدام مسکن ملی برای ۴۰۰هزار واحد را هدف‌گذاری کردم. در این مدت با هماهنگی در سراسر کشور پروژه اقدام مسکن ملی و مسکن مهر تعیین تکلیف شد و شاهد جریان پایدار هستیم به استثنای واحدهایی در برخی شهرهایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند، باقی واحدها تعیین تکلیف شده است.

اسلامی با بیان اینکه ۶۰ هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است، توضیح داد: ۴۰۰ هزار مسکن ملی در دو بخش ۱۳۵ واحد واگذاری زمین به مردم و ۲۶۵ واحد معرفی به پروژه در دست اجرا است و تمام کسانی که در این دو گروه ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین تکلیف و به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و در حال حاضر در بخش پرداخت وجه هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای طرح مسکن ملی فراخوان گسترده در کشور داده شد، گفت: ۴۶۰۰ نفر متقاضی هستند که پرونده آنها تشکیل شده و اقدامات بعدی آن در شرایط کرونایی در فضای الکترونیکی در حال مدیریت است، در این زمینه نیز با دستگاه‌های ذیربط برای تعیین زمین و در اختیار گذاشتن زمین‌ها با تفاهم‌نامه با جامعه فرهنگی، کارگری و نیروهای مسلح اقدام شده است.

کد خبر: ۵۰٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha