۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
سرانه اقتصادی آذربایجان‌ شرقی در کشور حدود ۴ درصد است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی:

سرانه اقتصادی آذربایجان‌ شرقی در کشور حدود ۴ درصد است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی گفت: سرانه اقتصادی آذربایجان‌ شرقی در کشور حدود چهار درصد است و باید این میزان افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازار، داود بهبودی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان در کشور حدود پنج درصد است، ادامه داد: سهم اقتصادی استان در سرمایه گذاری و تولید ملی، از سهم جمعیتی پایین تر و حدود چهار درصد بوده که باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری آذربایجان شرقی طی ۳۰ سال اخیر همیشه از میانگین کشوری پایین تر بوده است، افزود: البته این به معنی این نیست که آذربایجان شرقی تعداد بیکار کمی دارد چراکه این استان یکی از مهاجرفرست ترین استان های کشور بوده و بیکاران این استان به سایر مناطق کشور مهاجرت می کنند و برای همین نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین تر است.

بهبودی به اجرای پروژه های مشارکتی دولت با بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: دولت به عنوان سیاستگذار اصلی اقتصاد کشور به عنوان حامی و تسهیل گر فعالیت دارد و زیرساخت ها را فراهم می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: سالانه به طور میانگین در استان طرح هایی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت مشارکتی افتتاح می شود که از مهمترین آنها می توان به آزادراه تبریز- سهند و آزادراه تبریز- بازرگان اشاره کرد.

بهبودی میزان بودجه هزینه ای آذربایجان شرقی در سال جاری را افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استانی آذربایجان شرقی یک هزار میلیارد تومان بود که میزان اختصاص از این رقم در پاره ای از موارد تا  ۷۰ درصد نیز است.

وی ادامه داد: بر همین اساس تعداد ۶۸ عنوان پروژه در بخش های مختلف عمرانی به خصوص در حوزه های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و زیرساخت های عمرانی تعریف شد تا بودجه ای معادل ۱۷۸ میلیارد تومان  برای آنها که اغلب بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیک دارند، اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه افتتاح و تکمیل پروژه های نیمه تمام استان جزو اولویت های سال جاری است، اظهار داشت: ۸۰۰ پروژه عمرانی در استان پیشرفت فیزیکی کمی داشته اند و افتتاح آنها زمان بر خواهد بود.

کد خبر: ۵۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha