۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
نمایش دقیق ‌و لحظه‌ای نمادهای پر تراکنش در تارنمای TSETMC
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس خبر داد

نمایش دقیق ‌و لحظه‌ای نمادهای پر تراکنش در تارنمای TSETMC

دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از آغاز نمایش نمادهای پر تراکنش در تارنمای TSETMC خبر داد و گفت: هدف از این تغییر افزایش شفافیت اطلاعاتی و آماری است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به بازخوردها و همچنین نیاز سرمایه گذاران، از امروز در تارنمای TSETMC فاکتور جدیدی که حاوی اطلاعات حایز اهمیت، دقیق و شفاف تر است جایگزین نماد های پر بیننده شد.  

وی ادامه داد: نماد های پربیننده دارای ماهیت روشن و اثر گذاری نبود و نتایج بررسی های کارشناسی نشان داد یکی از فاکتور هایی که حاوی اطلاعات دقیق و با اهمیت است و می تواند در تصمیم گیری سهام داران نقش ایفا کند، بحث تراکنش های یک نماد معاملاتی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در توضیح جزییات این تغییر افزود: تراکنش نماد معاملاتی نشان دهنده تعداد دفعات معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی است.

روح الله دهقان با بیان اینکه اطلاعات این فاکتور جدید دقیق و لحظه ای است و مستقیما از سوی سامانه معاملات ارسال می شود، افزود: بعضا افرادی با استفاده از ربات سعی می کردند آمار نماد های پر بیننده را بر اساس اهداف خاص تغییر دهند. این موضوع سردرگمی و مشکلات متعددی برای سهامداران و معامله گران ایجاد می کرد ودرخواست‌های بسیاری برای تغییر و اصلاح آن داشتیم که درمجموع برای افزایش شفافیت بازار و افزایش دقت اطلاعات و جلوگیری از سو استفاده نماد های پر تراکنش جایگزین نماد های پر بیننده شد.  

وی تاکید کرد: همواره بازخوردها و پیشنهادات سرمایه گذاران و کاربران تارنمای TSETMC مورد توجه مدیریت فناوری بورس تهران بوده و هست و در راستای احترام به درخواست های خانواده بازار سرمایه از هیچ اصلاحی دریغ نمی کنیم.

کد خبر: ۵۰٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha