۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
شرکت دایملر بنز از حذف ده هزار فرصت شغلی خبر داد

شرکت دایملر بنز از حذف ده هزار فرصت شغلی خبر داد

یکی از غول‌های خودروسازی آلمان برنامه‌ای در دستور کار دارد که به حذف بیش از ده هزار فرصت شغلی منجر می‌شود. شرکت دایملر بنز در نظر دارد طی سه سال حدود یک میلیارد یورو صرفه‌جویی کند.

پس از برنامه شرکت آئودی برای حذف یک ششم نیروی کار در آلمان، دایملر بنز، رقیب این شرکت نیز مسیر تعدیل نیروی کار را در پیش گرفته است.

ویلفرید پورت، مدیر بخش پرسنلی دایملر بنز، روز جمعه ۲۹ نوامبر (هشتم آذر) در یک کنفرانس تلفنی غیرمنتظره اعلام کرد که این شرکت برای سه سال آینده صرفه‌جویی به میزان دست‌کم یک میلیارد یورو را مد نظر قرار داده است.

به گزارش وب‌سایت اخبار اقتصادی آلمان، ویلفرید پورت گفته این طرح با حذف بیش از ده هزار شغل همراه خواهد بود و هدف شرکت دایملر بنز یافتن تدابیر متفاوتی است که از طریق آنها این تعداد از کارکنان به صورت داوطلبانه به همکاری خاتمه دهند.

او تاکید کرده که مطابق توافق‌های قبلی اخراج به دلیل تغییر وضعیت کار تا پایان سال ۲۰۲۹ منتفی خواهد بود. پورت خاطر نشان کرده که تعدیل نیرو مربوط به بخش اداری است و در بخش تولید هیچ شغلی حذف نخواهد شد.

این مدیر ارشد در عین حال گفته چنانچه در بخش تولید نیز تعدیل نیرو ضروری باشد در این باره با شورای کارکنان گفت‌وگو خواهد شد.

شرکت دایملر بنز در بیانیه‌ای اعلام کرده که مدیریت شرکت با شورای سراسری کارکنان درباره جنبه‌های مختلف طرحی به توافق رسیده‌اند که هدف آن کوچک کردن ساختار اداری و افزایش کارآمدی و انعطاف‌پذیری است.

تعدیل نیرو قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ در واحدهای مختلف شرکت دایملر بنز در سراسر جهان انجام شود.

به گفته پورت در اجرای طرح صرفه‌جویی تا حد امکان تحمل‌پذیری اجتماعی آن رعایت خواهد شد. فرصت‌های شغلی خالی شده در این طرح با افراد جدید اشغال نمی‌شود و دایملر بنز در نظر دارد امکان کار پاره‌وقت برای همکاران مسن‌تر را گسترش دهد. این شرکت برای کارکنان در آلمان برنامه‌ای برای خرید خدمت را نیز در نظر گرفته است.

شرکت دایملر میانه ماه نوامبر اعلام کرده بود که یک برنامه صرفه‌جویی را به اجرا می‌گذارد که هدف آن کاهش هزینه کارکنان تا پایان ۲۰۲۲ به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو و حذف ده درصد پست‌های مدیریتی اعلام شده است.
 

برنامه صرفه‌جویی دیگر خودروسازان

شرکت آئودی، زیر مجموعه غول خودروسازی آلمان فولکس واگن نیز پیش از این اعلام کرده بود که برای پایان دادن به معضلات این شرکت یک برنامه صرفه‌جویی قاطعانه را به اجرا می‌گذارد.

این شرکت که در پی رسوایی دستکاری نرم‌افزاری خودروهای دیزلی با بحرانی جدی روبرو شده قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود ۹۵۰۰ نفر را حذف کند. این تعداد یک ششم کل کارکنان آئودی را شامل می‌شود.

شرکت آئودی در عین حال در نظر دارد دو هزار فرصت شغلی جدید در بخش خودروهای برقی و دیجیتالی کردن سیستم‌های خودرو ایجاد کند.

بی‌ام‌و، یکی دیگر از خودروسازان مهم آلمان نیز برنامه‌هایی برای صرفه‌جویی دارد که قرار است بدون نیاز به کاهش شمار کارکنان عملی شوند. مطابق توافق‌های شوراهای کارکنان و مدیریت این شرکت، سهم کارکنان از سود شرکت به ازای با ثبات ماندن تعداد شغل‌های ثابت کاهش می‌یابد.

شرکت دایملر معتقد است که صنایع خودروسازی بزرگ‌ترین دگرگونی در تاریخ خود را تجربه می‌کنند. مهم‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازان جهان برای سرمایه‌گذاری چند میلیارد یورویی در خودروهای برقی و دیگر فناوری‌های پیشرفته در خودروهای آینده به شدت تحت فشار قرار دارند.

کد خبر: ۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha