۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
تلاش برای کاهش قیمت مرغ با تأمین نهاده های مورد نیاز مرغداران
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

تلاش برای کاهش قیمت مرغ با تأمین نهاده های مورد نیاز مرغداران

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از جلسه عصر امروز این کمیسیون به منظور حل مشکلات نهاده‌های دامی با مسئولان مرتبط از جمله گمرکات خبر داد.

به گزارش بازار، جواد ساداتی نژاد اظهار داشت: در خصوص نهاده‌های دامی و مشکلاتی که در نوسانات قیمت مرغ و تخم مرغ ایجاد شده است و بر اساس اطلاعاتی که از انباشت نهاده‌ها در گمرکات وجود دارد، هیاتی هفته گذشته به بندر امام خمینی(ره) اعزام شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: براساس گزارش هیات اعزامی مشخص شد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذرت و ۶۰۰ هزار تن سویا در گمرک وجود دارد که ترخیص نشده است.

ساداتی نژاد ادامه داد: بر اساس نتایج بررسی‌های میدانی و جامع، یکی از عللی که سامانه بازارگاه ناموفق عمل می‌کند و نهاده خارج از این سامانه عرضه می‌رسد، این است که گمرک به این سامانه متصل نیست و اطلاعات گمرک را سامانه بازارگاه و وزارت جهاد کشاورزی ندارند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: زمانی که مجوز ترخیص نهاده‌های دامی صادر می‌شود، عملا نمی‌دانند چه زمانی این نهاده‌های دامی از بندر ترخیص می‌شود و این موضوع عامل ایجاد مشکلات و بازار سیاه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: عصر امروز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ شب با حضور مدیرکل گمرک، رئیس سازمان گمرک و وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان مرتبط با نهاده‌های دامی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد، تا بتوانیم مشکل سامانه بازارگاه را حل کنیم.

وی افزود: امروز همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور میهمان کمیسیون کشاورزی مجلس است که تا درباره نهاده‌های دامی و مسائل مختلفی که در جهاد کشاورزی وجود دارد، یک تبادل و ارتباط سازنده صورت بگیرد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: فردا (سه شنبه) نیز کمیسیون کشاورزی مجلس میزبان وزیر جهاد کشاورزی است، تا وی به سوالات نمایندگان در بخش ملی و منطقه‌ای پاسخ دهد و همچنین بعد از ظهر فردا نیز اعضای کمیسیون کشاورزی میهمان رئیس رسانه ملی هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی جلسه با رئیس رسانه ملی را بسیار مهم دانست و گفت: سازمان صدا و سیما امروز یک ابزار مهم و یک رسانه فوق العاده تاثیرگذار در حوزه فرهنگ سازی، مصرف، امنیت غذایی و الگوی غذایی کشور به شمار می‌رود.

وی درباره اینکه آیا با کاهش قیمت مرغ در بازار روبه رو خواهیم بود، گفت: اگر امروز درجلسه‌ای که با مسئولان مختلف و گمرک داریم، سامانه بازارگاه حل شود، این موضوع می‌تواند از ایجاد بازار سیاه جلوگیری کند تا نهاده‌ها به دست مرغداران برسد و قاعدتا شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی در خصوص اینکه آیا یارانه نهاده‌ها حذف خواهد شد؟ گفت: نظر تمامی بخش خصوصی و کسانی که در حوزه کشاورزی به خصوص دام و طیور که فعالیت می‌کنند و نظر تخصصی کارشناسان و نظر ما در کمیسیون کشاورزی حذف نهاده از واردات است، چرا که این موضوع ایجاد رانت و فساد می‌کند، کنترل آن هزینه بر خواهد بود، لذا اعتقاد داریم این یارانه باید به تولید داده شود و نه به واردکننده و یارانه باید به انتهای زنجیره تولید داده شود.

کد خبر: ۴۹٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha