۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
سال گذشته فقط ۷ درصد تسهیلات بانکی به مسکن پرداخت شد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

سال گذشته فقط ۷ درصد تسهیلات بانکی به مسکن پرداخت شد

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن، از پیشنهاد تشکیل صندوق ملی زمین و مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون طرح جهش تولید مسکن و راهکارهای اجرایی آن را پیشنهاد داده است که گرفتن مالیات از خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی مسکن از جمله آن‌ها است.

او افزود: این طرح بر سه پایه است که اولین آن موضوع منابع مالی است که باید برای این طرح در نظر گرفته شود؛ بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار هر سال باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی به حوزه مسکن اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته سیستم بانکی کشور ۹۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که فقط هفت درصد از آن مربوط به حوزه مسکن بوده است و این موضوع نشان‌دهنده بی‌توجهی به مصوبات شورای پول و اعتبار است.

او عنوان کرد: امسال قرار است هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخته شود و باید ۲۰ درصد از این مبلغ به حوزه مسکن اختصاص یابد.

یوسفی از پیش‌بینی صندوقی با عنوان صندوق ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی، رییس این صندوق خواهد بود و برای اینکه این صندوق اختیارات کافی داشته باشد، منابع جدید درآمدی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

او مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر معاملات مکرر و مالیات بر عایدی مسکن را از جمله این منابع برشمرد و خاطرنشان کرد، همه این منابع در این صندوق تجمیع خواهد شد تا به ساخت مسکن برای محرومان و اقشار تحت‌پوشش دستگاه‌های حمایتی معطوف شود.

کد خبر: ۴۹٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha