۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
بررسی انتشار ارزهای دیجیتال در ۸۰ درصد بانک‌های جهان
رییس فدرال رزرو فیلادلفیا عنوان کرد

بررسی انتشار ارزهای دیجیتال در ۸۰ درصد بانک‌های جهان

پاول، رییس فدرال رزرو می‌گوید: ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی ارزهای دیجیتال هستند.

به گزارش بازار، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در میزگردی که صندوق بین المللی پول در اوایل این هفته برگزار کرد، گفت که ۸۰ درصد از بانک های مرکزی در سراسر جهان در حال بررسی ایده انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند، اگرچه بانک فدرال ایالات متحده هنوز به پیروی از این پرونده در این زمان تصمیمی نگرفته است.

بیانیه پاول، یک گزارش تحقیقاتی است که توسط بانک تسویه حساب های بین المللی در ژانویه منتشر شد و بیان داشت که در حال حاضر ۸۰ درصد از بانک های مرکزی در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند، در حالی که در سال گذشته ۷۰ درصد بود.

در اوایل ماه اکتبر، بانک مرکزی اروپا بیانیه هایی صادر کرد و گفت که در حال بررسی استفاده از یوروی دیجیتال برای تکمیل یوروی نقدی است. بانک مرکزی اروپا در بیانیه ای مکتوب در وب سایت خود گفت: یوروی دیجیتال مزایایی را که یورو برای همه ما فراهم می کند حفظ می کند. این به شما کمک می کند تا با شرایطی که مردم دیگر پول نقد را ترجیح نمی دهند، کنار بیایید. این به شما کمک می کند تا اثرحوادث شدید - مانند بلایای طبیعی یا بیماری های همه گیر - که ممکن است خدمات پرداخت سنتی دیگر کار نکنند، کاهش یابد. همچنین بسیار مهم خواهد بود اگر مردم بخواهند به روش های پرداخت دیجیتال خارجی متوسل شوند، این امر ممکن است ثبات مالی و حاکمیت پولی را در منطقه یورو تضعیف کند.

بانک های مرکزی، از جمله بانک مرکزی اروپا، باید آماده سازگاری با سیستم بدون پول نقد شوند. اگر و زمانی که تحولات اطراف ما  صدور یوروی دیجیتال را ضروری می کند ما باید خود را برای آن آماده کنیم. در ماه های آینده، با شنیدن و تجربه کردن در موقعیتی قرار میگیریم که تصمیم کاملاً آگاهانه ای درباره توسعه و راه اندازی یوروی دیجیتال اتخاذ کنیم.

بانک مرکزی اروپا چاره ای جز انتشار ارزهای دیجیتال یا ارزهای جایگزین ندارد، زیرا هنوز مقدار زیادی بدهی در منطقه یورو وجود دارد که باید ادغام شود. اکنون، آنها به طور اساسی مجبور به این کار شده اند، زیرا دریافته اند که هیچ راهی وجود ندارد که دولت های این اقتصادهای بزرگ بتوانند با این میزان کم نرخ بهره، وام بگیرند، اما مشکل بزرگ تر این است که تمام بدهی های گذشته را نمی توان به طور مداوم جمع کرد زیرا خریداری وجود ندارد.

کد خبر: ۴۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha