۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
۱۵ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان ایلامی توزیع شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام:

۱۵ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان ایلامی توزیع شد

ایلام- رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: همزمان با شروع کشت پاییزه، ۱۵ هزار و ۵۸۴ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، محمدعلی اقدسی اظهار داشت: همزمان با شروع کشت پاییزه، ۱۵ هزار و ۵۸۴ تن انواع کود نظیر اوره، فسفات، سوپرفسات ساده و فسفات پتاسیم بین کشاورزان این استان توزیع شده که این مقدار کود توسط ۴۸ عامل توزیع کودهای شیمیایی در سطح استان به کشاورزان متقاضی تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و با هدف جلوگیری از تجمع کشاورزان در مراکز عرضه کود شیمیایی، روند توزیع به لیستی تغییر کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام تاکید کرد: در گذشته توزیع کود بین کشاورزان به صورت حواله ای بود اما امسال مراکز عرضه کود را بر اساس اسامی از پیش ثبت شده کشاورزان به آنها تحویل می دهند.

اقدسی یادآور شد: در صدد هستیم تا علاوه بر کودهای شیمیایی، توزیع بذور و نهاده های دامی مورد نیاز کشاورزان نیز به صورت لیستی صورت بپذیرد.

 وی اضافه کرد: در صورت موافقت بین کشاورز و مراکز عرضه، بهره بردار با پرداخت مبلغ معینی بذر یا نهاده را در منزل تحویل می گیرد تا از حضور و تجمع کشاروزان در مراکز عرضه جلوگیری شود.

کد خبر: ۴۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha