۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
جهش تولید در روستاها مهاجرت معکوس را رقم می زند/ لزوم احیای مشاغل روستایی
فرماندار هیرمند:

جهش تولید در روستاها مهاجرت معکوس را رقم می زند/ لزوم احیای مشاغل روستایی

زاهدان - سرحدی اول، فرماندار هیرمند گفت: یکی از نیازهای اساسی روستاهای سیستان و بلوچستان احیای تولیدات دامی و ‌کشاورزی است تا بتوان از این طریق به جهش تولید و رونق اقتصادی دست پیدا کرد.

مهدی سرحدی اول در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی روستاهای سیستان و بلوچستان احیا تولیدات دامی وکشاورزی است تا بتوان از این طریق به جهش تولید و رونق اقتصادی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به خشکسالی های چند ساله و از بین رفتن مشاغل مرتبط با دامداری و کشاورزی در منطقه سیستان، افزود: توسعه روستاها که پایه و اساس توسعه یک منطقه نیز محسوب می شود از جهش تولید سرچشمه می گیرد و سبب مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها می شود .

فرماندار هیرمند تصریح کرد: دهیاران می توانند با شناسایی نیازهای روستایی ها، نقش کلیدی در توسعه روستاها ایفا کنند و همچنین توسعه سبب کاهش بیکاری و رونق فعالیت های شغلی می شود.

 وی ادامه داد: شناخت دقیق مسایل مربوط به روستاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا تمامی مشکلات و  عقب ماندگی ها مثل فقر گسترده، نابرابری در حال رشد، رشد سریع جمعیت و بیکاری فزاینده ریشه در مناطق روستایی دارد.

کد خبر: ۴۹٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha