۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
مسئولان جلوی قاچاق دام به عراق را بگیرند/ آمادگی برای واردات گوشت برزیلی به کشور
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در گفتگو با «بازار»:

مسئولان جلوی قاچاق دام به عراق را بگیرند/ آمادگی برای واردات گوشت برزیلی به کشور

خندان رو جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران خواستار مقابله با قاچاق زنده دام (گوساله) به عراق شد و گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده (گوساله) در بازار ۴۰ هزار تومان است، اما قاچاقچیان آن را به قیمت بیش از ۵۵ هزار تومان به عراق قاچاق می کنند.

بازار؛ اصناف: «علی خندان رو جوان» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: معمولا گوشت گوساله به علت جدا کردن استخوان و چربی  ۲۷ درصد ضایعات دارد و با احتساب سود ۱۰ درصدی واحدهای صنفی، باید قیمت گوشت گوساله بدون استخوان در بازار تهران بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان و اگر گوشت آن بسیار تمیز شده باشد، قیمت آن ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: پیشتر برای تنظیم بازار گوشت گوساله با قیمت ۲۳ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم از خارج وارد و ۳۳ هزار تومان به مشتریان عرضه می شد، اما هم اکنون واردات گوشت گوساله از برزیل نیز متوقف شده است.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت گوساله در بازار، دولت باید با قاچاق آن به عراق مقابله کند و مردم نیز هرگونه گرانفروشی را باید به شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا بازرسان تعزیرات به آن رسیدگی کنند.

خندان رو جوان اظهارداشت: علاوه بر این بازرسان اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران نیز به صورت مستمر از واحدهای صنفی عرضه گوشت گوساله بازدید می کنند تا گوشت گوساله با قیمت بالاتری به مردم  فروخته نشود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران یادآورشد: قیمت گوشت گوساله در بازار بر اساس قیمت زنده آن تعیین می شود و افزایش هزینه های نگهداری دام سبب شده قیمت گوساله زنده در بازار هم اکنون به حدود ۴۰ هزار تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ واحد صنفی در تهران گوشت گوساله به مردم عرضه می کنند، گفت: اگر مکانی در اختیار این اتحادیه گذاشته شود، ما آمادگی داریم به صورت مستقیم گوشت گوساله را به مردم عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی  برای تنظیم بازار و کنترل قیمت در تهران روزانه ۳ تریلی گوشت وارداتی برزیلی را به صورت مستقیم به مردم عرضه می کرد و الان هم آمادگی داریم در این زمینه با دولت همکاری کنیم.

این مقام دراتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران در پایان تاکید کرد: هرچند هزینه های خدمات عمومی آب، برق، گاز، دستمزد کارگران و سایر خدمات برای واحدهای صنفی افزایش یافته، اما صاحبان واحدهای صنفی حق ندارند در این شرایط اقتصادی گوشت گوساله را با قیمت بالاتری به مردم عرضه کنند و این اتحادیه مصمم است با هرگونه گرانفروشی در این زمینه مقابله کنند.

کد خبر: ۴۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      ایشون یا در ایران زندگی نمیکنند که بدونند دلار برا واردات نیت که اگر میبود نهاده وارد میشد.یا اینکه هیچ سررشته ای از دام و گوشت ندارند.وقتی جو کیلد ۵۰۰۰ شده و ۲ ونیم برابر پارسال شده منطقیه گوشت افزایش پیدا کنه
      • یوسف IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
        0 0
        واقعا که دیوونه خونه هست کشور خو نیست 2 الی 3 سال هست که دام زنده قیمتش ثابت مونده(با کمی نوسان ) و همه چی سر به فلک کشیده ....ای بنده خدا نفسش از جای گرم در میشه .....من خودم دیروز 3 تن جو خریدم کیلو 4300 بعد بیام دامم با قیمت 40 عرضه کنم ....
    • محمد IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      1 0
      سلام تازه با این گرونی دام زنده برگشته به قیمتی که دو سال قبل بود چرا همش میگین گوشت گرون نشه چرا نمیگین دارویی که قبل از عید 18000تومان بوده الان150000تومنه.واکسن تب برفکی که تولید داخل است 160000تومان و الان800.000تومان.کاه که بی ارزش ترین خوراک دامه از300نومان به2000تومان رسیده و جو و یونجه از1600تومان به نزدیک 5000تومان رسیده.دولت فقط بلده توسری به دامدار بزنه مگه مردم برنج و نان و حبوبات و روغن و لباس و خودرو نمیخان یه پژو پارسال 70میلیون بوده الان همون350میلیونه و دولت میگه خودرو ارزونه برای تولید کننده ارزش تولید نداره حالا به دامداری که خوراک دامش 4برابر و دارو و واکسن های دامش 10تا15برابر شده میگه نباید دام گرون تر بشه و خیال میکنه دام فقط خوراک میخاد پس جاگاه و آخور که با آهنی که صد دلار از قیمت جهانی بالاتره چطور جاگاه و آخور تعمیر کنه و بهشون خوراک بده و اگه واکسن انواع بیماری ها رو تزریق نکنه چطور پیشگیری کنه که اگه انجام نشه خیلی خطرناکه مثل اوضاع الان کرونا تو آدما بازم خیلی فجیع تر از کرونا و دامدار چطور دارویی که ده برابر شده تهیه کنه و دامشو درمان کنه