۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
تکمیل کمربندی مرکز گلستان نیاز مردم گرگان است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

تکمیل کمربندی مرکز گلستان نیاز مردم گرگان است

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تکمیل کمربندی گرگان را نیاز مرکز استان و مردم گرگان دانست و گفت: گرگان دیگر کمربندی ندارد و علی رغم پل های متعدد این مسیر پاسخگوی تردد نیست.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با بازار در خصوص آخرین وضعیت کمربندی گرگان و دیداری که با معاون وزیر راه برای این پروژه داشت اظهار کرد: حدود ۱۱ سال از کلنگ زنی این طرح ملی که دو قسمت دارد می گذرد ولی هنوز تکمیل نشده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش اول طرح نیمه کاره مانده افزود: قسمت دوم این پروژه هم هیچ کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: در قطعه اول که حدود ۱۳ کیلومتر است تردد انجام می شود، اما خودروها دوباره به داخل شهر گرگان باز می گردند که نه تنها آرامش مردم را مختل می کنند بلکه ترافیک سنگینی را به مسیر داخل شهر هم وارد کرده اند.


قطعه اول کمربندی تا پایان سال تکمیل می شود

سنگدوینی درباره جلسه با معاون وزیر راه هم گفت: این بخش از پروژه ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا ایمنی، بهسازی و تکمیل آن انجام شود با این حال قول داده اند قطعه اول تا پایان سال تمام شود.

وی درباره قطعه دوم توضیح داد: از معاون وزیر قول گرفته ایم حداقل زمین های مسیر تحصیل و تملک شود که حدود ۶۰ میلیارد تومان همین مرحله نیاز دارد.

سنگدوینی اضافه کرد: از وزیر در این رابطه سوال کردم زیرا این مسیر جزو بزرگراه چهاربانده شمال کشور به بجنورد و مشهد است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این که این پروژه ۱۱ سال طول کشیده، بیان کرد: مسیر داخل شهری برای این پروژه واجبتر از جاده بین شهری است ولی اولویت را قطعه بین شهری قرار دادند که در این ۱۱ سال هنوز به بهرداری کامل نرسیده و شاهد حوادث مختلف و مرگ شهروندان و عابران هستیم.

وی ادامه داد: طی جلساتی که داشتیم قرار است علائم ایمنی درقطعه اول انجام شود تا حوادث کاهش یابد؛ همچنین از معاون وزیر دعوت کردیم تا حضورا بازدید داشته باشند و اعتباراتی برای قطعه دوم در نظر بگیرند.

سنگدوینی تصریح کرد: نمی توان برای تحصیل و تملک زمین به مردم اوراق داد و باید پول نقدر در نظر گرفت، متاسفانه پولی به استان واریز شد که همه را به پیمانکاران دادند در حالی که می شد بخشی از مطالبات پیمانکاران را اوراق داد.

وی با تاکید بر این که این طرح نیاز مرکز استان و مردم گرگان است، گفت: گرگان دیگر کمربندی ندارد و علی رغم پل های متعدد این مسیر پاسخگوی تردد نیست؛ ضمن این که ماشین های سنگین وارد شهر می شوند و در کنار خطرات فراوان آلودگی صوتی و محیط زیستی دارند.

کد خبر: ۴۹٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha