۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کاهش شدید درآمدهای نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

کاهش شدید درآمدهای نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

درآمد نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال جاری میلادی ۲۲۴ میلیارد دلار کاهش خواهد داشت.

به گزارش بازار، پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید گزارش داد درآمد نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال جاری بیش از ۲۲۴ میلیارد دلار کاهش یافته است که نتیجه شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی‌های عمومی در ده‌ها کشور جهان است.

صندوق بین المللی پول ضمن اعلام این موضوع تاکید کرد تولید ناخالص داخلی کشورهای صادرکننده نفت منطقه در سال جاری میلادی ۶.۵ درصدکاهش خواهد داشت. اقتصاد کشورهای وارد کننده نفت خام نیز تحت تاثیر وضع بخش‌های گردشگری و تجارت یک درصد کاهش می‌یابد.

این صندوق میانگین قیمت نفت خام را برای سال ۲۰۲۰ معادل ۴۱.۶۹ دلار در هر بشکه تخمین زده است. براساس این پیش بینی بهای میانگین نفت خام در سال آینده میلادی ۴۶.۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود که کمتر از میانگین سال گذشته یعنی ۵۷ تا ۶۴ دلار در هر بشکه است.

در مورد اقتصاد عربستان سعودی، اطلاعات صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد که این کشور طی سال جاری میلادی ۵.۴ درصد انقباض را به ثبت می‌رساند که البته بهتر از انتظارات قبلی ۶.۸ درصد است.

این صندوق خاطرنشان کرد عربستان سعودی ملزم است روند تنوع اقتصادی را که از سال ۲۰۱۶ ادامه داشته است، تسریع و در بخش فناوری سرمایه گذاری بیشتری کند.

صندوق بین المللی پول در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: کشورهای عربی [حاشیه خلیج فارس] موفق شده اند علاوه بر یارانه پرداخت دستمزد، عواقب شیوع کرونا را تا حدی کنترل کنند.

صندوق بین المللی قبلا پیش بینی کرده بود در سال ۲۰۲۰ میزان تولید ناخالص داخلی منطقه ۴.۱ درصد کاهش یابد.

کد خبر: ۴۹٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha