۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۶
اسپیکرهای بلوتوثی با رزولوشن بالاتر و حداقل فشرده سازی
معرفی بلندگوهای بلوتوثی Katch

اسپیکرهای بلوتوثی با رزولوشن بالاتر و حداقل فشرده سازی

بسیاری از افراد به دنبال کسب یک تجربه لذت بخش از سیستم های صوتی و تصویری خود هستند، بدون شک اسپیکر های بلوتوثی با قابلیت حمل آسان و کیفیت بسیار بالا یکی از گزینه های مناسب برای درک متفاوت دنیای صدا و موسیقی خواهند بود.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: امروزه  در کنار هر سیستمی و در هر خانه ای  می توان  یک  اسپیکر بلوتوثی پیدا کرد،   محبوبیت انکار ناپذیر این دستگاه بسیار کوچک  به سبب  کیفیت بسیار بالای صدا، عمر بلند مدت باتری و مهم تر از همه قابلیت حمل آسان آن  به وجود آمده است. و به یقین ، با ورود نسل جدید بلندگوهای هوشمند در آینده نزدیک طرفدارن بیشتری را به سمت خود خواهند کشاند.

در این راستا، بسیاری از کمپانی های  محصولات صوتی و تصویری  در یک بازار رقابتی بدون توقف، هر ساله محصولات جدیدی را به کاربران عرضه  می کنند که در نوع خود یک تکنولوژی منحصر به فرد  و بسیار کاربردی  تلقی می شوند. کمپانی DALI  یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در حوزه طراحی وتولید سیستم های صوتی  است که همه ساله با یک محصول جدید کاربران خود را سورپرایز می کند. از سال ۲۰۱۷ این کمپانی  مجموعه ای  از بلندگوهای بلوتوثی  Katch  را به بازار روانه کرده است که توجه بسیاری از صاحب نظران را به خود جلب کرده است، این شرکت در جدید ترین رخداد سالانه خود از یکی دیگر از مدلهای جدید سری  Katch   با ایجاد تغییرات زیادی تحت عنوان  DALI Katch  Bluetooth  رونمایی کرد. در ادامه به معرفی این مدل جدید و ویژگی های متنوع آن خواهیم پرداخت.

طراحی ساختاری katch
بلندگوهای بلوتوثی و چند منظوره  Katch one دارای یک طراحی بسیار ظریف با روکش مشبک پلاستیکی است  واز آن می توان  به عنوان یک انتخاب ایده ال  برای سفرهای طولانی و فضای باز نام برد. بدنه اصلی این دستگاه از جنس آلومینیوم است ودر قسمت های جانبی با دو کامپوزیت نازک  کامل شده است. این اسپیکر ۷  اینچی بسیار سبک و قابل حمل بوده و  علاوه بر این، ویژگی های ضد ضربه و ضد آب  بودن  آن از جمله قابلیت های منحصر به فردش  می باشد.

این اسپیکر صدای بسیار باکیفیتی را به صورت ۳۶۰ درجه ای پخش می کند. واحدهای باس و تولید کننده صدای رنج متوسط از  نقاط قوت آن محسوب می‌شود و در مقایسه با مدل های قبلی، به خروجی  ۳۰۰W افزایش یافته است. این اسپیکر بلوتوثی جعبه‌ای شکل باس خوب و تون‌های غنی و منحصربفردی را در فرکانس‌های مختلف صوتی پخش می‌کند.

بلندگوهای بلوتوثی و چند منظوره  Katch  دارای یک طراحی بسیار ظریف با روکش مشبک پلاستیکی است  واز آن می توان  به عنوان یک انتخاب ایده ال  برای سفرهای طولانی و فضای باز نام برد. بدنه اصلی این دستگاه از جنس آلومینیوم است ودر قسمت های جانبی با دو کامپوزیت نازک  کامل شده

عمر باتری  قابل  شارژ ۲۴۰۰ میلی آمپری این محصول ۲۴ ساعت است و به راحتی بدون شارژ مجدد دوام می آورد. برای شارژ دوباره  katch  از یک آداپتور با پورت USB Type-A استفاده می شود. علاوه بر این، پورت USB این محصول را می توان به دانگل Chromecast متصل کرد و از امکانات یک کروم کست هوشمند نیز استفاده کرد.

عملکرد اسپیکر های katch
دو آمپلی فایر ۲۵ آمپری کلاس دی  درایورها را تغذیه می کنند و فرکانس مشخص شده از ۴۹ هرتز تا ۲۳ کیلو هرتز با حداکثر خروجی ۹۵ دسی بل را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، DSP (پردازش سیگنال دیجیتال) دو حالت صدا  با عملکرد مجزا را فراهم اورده است clear , warm   ، گفته می شود Clear پاسخ فرکانس خنثی را ارائه می دهد، در حالی که  حالت Warm کیفیت bass  را افزایش می دهد.

در قسمت جلویی روتر، ووفر و تیوتر تعبیه شده اند که میزان پخش صدا با قدرت بالاتر را ممکن می سازند. اگر این اسپیکر را در نزدیکی دیوار و یا سطح بزرگ دیگری قرار دهید کیفیت bass  بلندگو به شدت افزایش خواهد افتاد.   این  دستگاه بلوتوثی دارای حالت جفت استریو Stereo Pair Mode است که امکان اتصال دو بلندگو همزمان  را به یک جفت استریو فراهم آورده است.

در مقایسه با  برخی دیگر از اسپیکر های بلوتوثی عرضه شده ی امسال دارای نقاط ضعف و کم کاستی هایی است. این مدل جدید باوجود قدرت Bass  و فرکانس  بالا   در نوع خود، هنوز در مقابل بسیاری از رقبایش از جمله Urhban ears Ralis که یک اسپیکر به تمام معنا است  ضعیف عمل می کند

ورودی اصلی  ، بلوتوث ۴.۰ با پشتیبانی aptX high-quality codec  است که امروزه تمامی گوشی های هوشمند نیز آن را پشتیبانی می کنند. این کداک صدای ۲۴ بیتی در بیت‌ریت ۵۷۶ کیلوبیت‌برثانیه  را ارائه می کند. بعلاوه، اگر دستگاه منبع از آن پشتیبانی کند، می توانید یک منبع بلوتوث را با   Katch به صورت بی سیم و با استفاده از NFC (ارتباط نزدیک میدان) جفت کنید. یک ورودی استریو آنالوگ-صوتی ۳.۵ میلی متری نیز  به شما امکان می دهد که  دستگاه های غیر بلوتوثی را  به این اسپیکر متصل کنید، زمانی که    Katch سیگنال موجود را دریافت کند به طور خودکار بر روی آن سوییچ می کند. در این بلندگو امکان  سوییچ بین حالت بلوتوث و ورودی آنالوگ به صورت دستی نیز وجود دارد.

کنترل از طریق دکمه های تعبیه شده در قسمت بالایی دستگاه  امکان پذیر است، این دکمه ها شامل روشن /خاموش، افزایش و کاهش صدا، انتخاب حالت صدا، اتصال به بلوتوث است. آخرین دکمه متعلق به عملکرد پاور است که دارای چهار LED کوچک با نمایش اطلاعات باتری، میزان صدا، حالت صدا و حالت جفت شدن می باشد.

اما از سوی دیگر، این محصول جدید با  نقاط قوتی که بسیار هم شایان تمجید می باشند، در مقایسه با  برخی دیگر از اسپیکر های بلوتوثی عرضه شده ی امسال دارای نقاط ضعف و کم کاستی هایی است. این مدل جدید باوجود قدرت Bass  و فرکانس  بالا   در نوع خود، هنوز در مقابل بسیاری از رقبایش از جمله Urhban ears Ralis که یک اسپیکر به تمام معنا است  ضعیف عمل می کند. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، قرار دادن اسپیکر در مقابل یک دیوار کیفیت bass  را تا حدودی افزایش خواهد داد، اما این  موضوع برای محیط های باز خالی از اشکال نخواهد بود. و اینجاست که بسیاری از کاربران صدای بالا و پر قدرت را در مقابل صدای شفاف اما صدای Bass  ضعیف تر ترجیح می دهند.

اما در نهایت می توان گفت اندازه کوچک و دوام بسیار طولانی باتری این مدل از مزیت های بزرگ آن محسوب می شود که به راحتی نمی توان نادیده گرفت و لازم به ذکر است که قیمت این مدل جدید در مقایسه با مدل های قبلی و مدلهای تولید شده  امسال بسیار منطقی تر و به صرفه تر  است.

کد خبر: ۴۹٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha