۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
۱۵۰ هزار تن جو در لرستان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۵۰ هزار تن جو در لرستان تولید می‌شود

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تن جو در لرستان گفت: ۵۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در سال زراعی جدید، سطح زیر کشت جو در لرستان حدود ۱۲۷ هزار هکتار است که از این میزان ۱۲۰ هزار هکتار دیم و هفت هزار هکتار آبی است.

وی افزود: برآورد ما از میزان برداشت جو در استان، ۱۵۰ هزار تن است به طوریکه ۱۲۰ هزار تن از کشت دیم و ۳۰ هزار تن از کشت آبی برداشت داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای سال جاری حدود دو هزار و ۲۰۰ تن انواع ارقام جو اصلاح شده کشت می‌شود، عنوان کرد: لرستان رتبه دوم را در سطح زیر کشت جو دیم و رتبه سه را در تولید جو به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نیاز بذر جو استان تصریح کرد: نیاز استان ۲۴ هزار تن است که از این میزان ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن دیم و هزار و ۵۰۰ تن آبی است، در صورت تحقق تولید بذر سال آتی ۳۰ درصد نیاز بذر اصلاح شده تامین می‌شود.

حسنی مقدم با بیان اینکه ۵۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است خاطرنشان کرد: متوسط اراضی تجهیز شده به سیستم‌های نوین آبیاری در استان لرستان ۳۰ درصد و این نسبت در کشور ۲۶ درصد می‌باشد.

وی گفت: در سال جاری نیز حدود هفت هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز خواهد شد؛ کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با ارائه درخواست از اعتبارات بلاعوض که دولت به این امر اختصاص داده است استفاده کنند.

کد خبر: ۴۹٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha