۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
فعالیت ۱۱۵ واحد تولیدی در زنجان به تعطیلی کشیده شده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

فعالیت ۱۱۵ واحد تولیدی در زنجان به تعطیلی کشیده شده است

زنجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ واحد تولیدی در استان زنجان در ۲۰ شهرک صنعتی مستقر است، گفت: از این تعداد فعالیت ۱۱۵ واحد تولیدی در استان به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا آبی‌پور عصر شنبه در آیین افتتاح شرکت سپهر دنیز طارمدر جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان استان، بحث تولید و رونق‌بخشی بیش از پیش به این بخش که ایجاد اشتغال را به دنبال دارد، بوده است، گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، امروز شاهد تعطیلی ۱۱۵ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان هستیم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۸۰۰ واحد تولیدی در استان زنجان در ۲۰ شهرک صنعتی مستقر بوده و از این تعداد فعالیت ۱۱۵ واحد تولیدی در استان به تعطیلی کشیده شده است، افزود: اگر این آمار را با کل کشور مقایسه کنیم، خواهیم دید که استان زنجان در این زمینه با اختصاص دو درصد واحدهای تولید خود در زمره واحدهای تعطیل شده، نسبت به کشور که ۲۰ درصد است، نرم کمتری را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، یکی از مهم‌ترین دلایل بهبود رونق کسب و کار در استان را رفع تفاسیر قانون و مراحل انجام کار به واسطه تشکیل اقتصاد مقاومتی دادگستری اعلام و تصریح کرد: یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته، ورود ۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی استان به بخش خصوص است و همین امر باعث شده است تا زنجان از این حیث به عنوان استانی که رتبه عالی را به دست آورده است، تلقی شود.

آبی پور از دریافت موافقت ورود سرمایه جدید از بانک‌ها به میزان ۴۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

وی همچنین گریزی به وضعیت استان در تولید محصولات کشاورزی زد و با یادآوری اینکه سهم تولید سالانه استان از گوجه‌فرنگی ۵۰۰ هزار تن و سهم زیتون نیز ۴۷ هزار تن است، خاطرنشان کرد: همین ظرفیت ضرورت ایجاد صنایع فرآوری را در استان دوچندان کرده است.

کد خبر: ۴۹٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha