۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
جبران هزینه نگهداری سرمایه، علت دلال‌بازی بانک‌ها در عرصه اقتصادی
نماینده مجلس یازدهم مطرح کرد

جبران هزینه نگهداری سرمایه، علت دلال‌بازی بانک‌ها در عرصه اقتصادی

عنابستانی، نماینده مجلس یازدهم گفت: در نظام پولی و بانکی، بانک‌ها تنها باید بانکداری کنند، این نهادها برای تأمین مالی بخش های تولیدی ایجاد شده اند، نه اینکه به عرصه تولید ورود کرده و به رقیبی سرسخت برای تولیدکنندگان تبدیل شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر عنابستانی، با انتقاد از تداوم بنگاه‌داری بانک ها در عرصه های مختلف اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که بانک ها در تمام حوزه ها فعال بوده و این مسئله منحصر به ورود بانک ها به بازار مسکن نمی شود.

بنگاه داری بانک ها درعرصه اقتصادی، ضد نظام تولید کشور است
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنگاه داری بانک ها درعرصه اقتصادی، ضد نظام تولید کشور است، افزود: یکی از اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور، اصلاح نظام پولی و بانکی و خارج کردن بانک ها از فعالیت های اقتصادی و بنگاه داری است.

در نظام پولی و بانکی، بانک‌ها تنها باید بانکداری کنند
وی گفت: در نظام پولی و بانکی، بانک‌ها تنها باید بانکداری کنند، این نهادها برای تأمین مالی بخش های تولیدی ایجاد شده اند، نه اینکه به عرصه تولید ورود کرده و به رقیبی سرسخت برای تولیدکنندگان تبدیل شوند.

جبران هزینه نگهداری سرمایه علت دلال بازی بانک ها در عرصه اقتصادی
عنابستانی ادامه داد: متأسفانه بانک های ما به دلیل پرداخت سودهای کلان و بالا بودن هزینه نگهداری سرمایه و پول و برای جبران این ضررهای مالی مجبورند در عرصه های اقتصادی فعالیت کنند تا از محل سودهای حاصله، ضرر و کسری خود را جبران کنند. در شرایط کنونی هزینه نگهداری پول در بانک ها حدود ۷ و نیم درصد است، حال اگر برای سپرده ها حدود ۱۸ درصد نیز سود پرداخت کند، به این معنا است که آن بانک باید حدود ۲۶ درصد سود کسب کند تا این میزان هزینه را جبران کند.

بانک ها برای جبران هزینه ها و ضررهای خود به بازار واسطه گری و دلال بازی وارد شده اند
وی ادامه داد: این مسائل موجب می شود که بانک ها برای جبران هزینه ها و ضررهای خود به بازار واسطه گری و دلال بازی وارد شوند، این موضوع درد کشور است که خلق پول صورت می گیرد، اما بانک ها این اعتبارات را به سمت بازار واسطه گری سوق می دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خوشبختانه مجلس طرح اصلاح نظام بانکداری جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار دارد و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۴۹٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha