۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
دستی برای همدلی با محرومان/ سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیاردی در خراسان جنوبی
در گفت و گو با بازار عنوان شد

دستی برای همدلی با محرومان/ سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیاردی در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی اجرای هزار و ۶۵۰ پروژه اشتغالزایی در مناطق محروم را از جمله اقدامات انجام شده برای حمایت از محرومان دانست و گفت: تا کنون در این استان ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم.

بازار؛ گروه استان ها: بیکاری، مهاجرت از روستا به شهر، خالی از سکنه شدن روستاها، نبود شغل و درآمد معضلاتی است که جامعه ما هم اکنون با آن مواجه است و ارکان‌های مختلفی درصدد تهیه و تدوین و اجرایی کردن طرح‌هایی برای مقابله با این معضلات برآمده اند.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و توزیع عادلانه‌ امکانات و منابع در روستاها و مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته خراسان جنوبی نهضت بزرگ اشتغال‌زایی و کمک به محرومان را آغاز کرده است.

سید مجتبی موسوی مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی بیان کرد:تاکنون هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال با همکاری بنیاد برکت اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها ۱۶ هزار و ۳۰۵ نفر اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: همچنین این طرح ها با پرداخت ۳۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اجرایی شده است.

موسوی در خصوص نحوه مشارکت های اقتصادی افزود: بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره)از فعالیت کار آفرینان اقتصادی به دو صورت مشارکت مدنی و مشارکت در طرح های اقتصادی بنگاه محور حمایت میکند که در مشارکت مدنی از ١٠٠میلیون تومان و حداکثر ٣میلیارد تومان می توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

 وی ادامه داد: در طرحهای اقتصادی بنگاه محور (مشارکت سهام)میزان مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی حداکثر ٤٩درصد تا سقف ریالی ١٠میلیارد تومان است که نحوه مشارکت بر اساس دستور العمل های بنیاد برکت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع این طرح ها، هزار و ۶۲۶ مورد مربوط به پروژه های اشتغال زایی اقتصاد محور سحاب بوده که برای چهار هزار و ۷۷۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

موسوی ادامه داد: همچنین از مجموع پروژه ها، ۱۲ طرح تسهیلات محور با اشتغالزایی ۱۴۷ نفر، ۱۲ طرح کلان بنگاه محور با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر اجرایی شده است.

وی با اشاره به طرح های بنگاه محور بیان کرد: شرکت جوجه بابرکت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان از جمله طرح های کلان بنگاه محور بوده که از سال ۹۶ اجرایی شده است. 

بنا به گفته وی این طرح های اشتغال اقتصاد محور در زمینه های کشاورزی، دامپروری، حوله بافی، قالی بافی، تولید پوشاک و کفش بوده اجرایی شده است. 

اجرای ۳۵ میلیارد تومان طرح عمرانی و زیربنایی
موسوی از اجرای ۹۸ طرح عمرانی و زیربنایی توسط ستاد فرامین امام در استان خبر داد و گفت: این طرح ها با تسهیلاتی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرایی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: احداث ۳۱ مدرسه، مسجد، بیمارستان، مجتمع آبرسانی به روستاها، احداث خانه عالم، احداث و ترمیم راه های روستایی، احداث مسکن محرومین از جمله این پروژه ها بوده است.

درحال حاضر بیش از ۳۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی محرومیت زدایی در خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان  در حال اجرا است

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۳۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان  در حال اجرا است، افزود: احداث ۵۵ مدرسه و هشت مسجد از شاخص ترین این طرح ها است.

موسوی بیان کرد: ۶۰ درصد از این پروژه ها تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: با اجرای این پروژه ها برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

موسوی اظهار کرد: طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت علاوه بر ایجاد کسب و کار در مناطق محروم با هدف کمک به اشتغال و رونق تولید انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ها، کارآفرین در دو محور مشارکت مدنی و مشارکت سهام همکاری می کند، گفت: در طرح های مشارکت مدنی ۱۰۰ تا سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

گام استوار ستاد در طرح منطقه ای هاب شتر
موسوی با اشاره به طرح هاب منطقه ای شتر در استان بیان کرد: این طرح توسط بنیاد فرامین امام در حال پیگیری است و عمده پروژه های زیربنایی در راستای اجرای این طرح تکمیل و راه اندازی شده است.

وی آموزش شتر داران و راه اندازی مرکز جمع آوری و فرآوری شیر شتر را از جمله پروژه های مد نظر در این طرح دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با استانداری قرار است ۲۵ هزار دام مولد سبک و هشت هزار دام سنگین را وارد استان کنیم.

موسوی ادامه داد: تاکنون سه تا چهار هزار راس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر وارد شده و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مردم قرار داده ایم.

وی از آموزش شتر داران شهرستان های نهبندان، خوسف، فردوس، بشرویه و  سرایان خبر داد و گفت: روزانه ۷۰۰ کیلو گرم شیر شتر خرید تضمینی می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۵ تن شیر شتر خرید و بیش از سه تن شیر خشک تولید شده است. 

وی بیان کرد: مرکز عرضه دام خراسان جنوبی در نهبندان و بزرگ ترین سایت نگهداری و پایش دام سبک کشور در حیدر آباد نهبندان در آبان ماه جاری به بهره برداری می رسد.

پرداخت یک میلیارد تسهیلات به زنان سرپرست خانوار
موسوی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در امر اشتغال اظهار کرد: بازاریابی در راستای فروش محصولات تولیدی همواره مورد توجه ستاد فرمان امام (ره) است و به دنبال اخذ یک پشتیبان برای هر محصول تولیدی هستیم. 

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۲۴ یتیم تحت پوشش خدمات مالی و بیمه ای ستاد فرمان امام (ره) هستند، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زوج های جوان و پرداخت یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون تومان تسهیلات به ۵۲ نفر از زنان سرپرست خانوار از جمله اقدامات حمایتی سال جاری بوده است. 

تنها در شهرستان بیرجند با هدف حذف واسطه گری و دلالی بیش از ۳۵۰ هزار ماسک  ارزان قیمت توزیع شده و در دیگر شهرستان ها هم در حال انجام است

موسوی با اشاره به اجرای طرح برکت خانواده بیان کرد: این طرح با هدف درمان زوج های نابارور در مناطق محروم استان اجرایی می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت، زوج های نابارور شناسایی شده و برای درمان به مشهد مقدس معرفی می شوند.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۹ پرونده زوج تکمیل شده و تحت درمان قرار گرفته اند، گفت: از این تعداد فرزندان ۵۰ زوج به دنیا آمده اند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در امر مبارزه با کرونا بیان کرد: تنها در شهرستان بیرجند با هدف حذف واسطه گری و دلالی بیش از ۳۵۰ هزار ماسک  ارزان قیمت توزیع شده و در دیگر شهرستان ها هم در حال انجام است.

موسوی بیان کرد: از بدو شیوع این ویروس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به گروه جهادی پرداخت شده تا بیش از ۲۰۰ هزار ماسک رایگان تولید و توزیع کنند. 

توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی بین نیازمندان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای رزمایش های همدلی و  احسان، در مرحله اول بیش از ۱۷ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در استان توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه در مرحله دوم طرح ۱۲۰ تن گوشت مرغ معادل ۴۳ هزار بسته پروتئینی توزیع شده است، افزود: در روز عید غدیر ۴۰ تن گوشت مرغ برای پخت و توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم، در اختیار هیئت های مذهبی قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به اجرای طرح مشق احسان بیان کرد: در راستای این طرح بیش از ۱۶ هزار بسته نوشت افزاری بین نیازمندان و هشت هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد توزیع شده است. 

وی توزیع هزار بسته نوشت افزاری بین دانش آموزان محروم مناطق مرزی درمیان و نهبندان با همکاری مرزبانی را از دیگر اقدامات انجام شده در امر مبارزه با کرونا بوده است. 

کد خبر: ۴۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha