۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد

۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ۷.۵ میلیون تن موجودی کالاها در انبارها و اماکن بندری است که از این میزان ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی و ۴ میلیون تن سایر کالاهاست.

به گزارش بازار، محمد راستاد با اعلام این مطلب افزود: کالاهای کانتینری هم حدود ۱۰۰ هزار TEU است که از نظر وزنی حدود ۱.۵ میلیون تن می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تخلیه و بارگیری بالغ بر ۷۰ میلیون تن کالا در بنادر از ابتدای سال گفت: ۱۵ فروند کشتی هم در حال تخلیه کالاهای اساسی هستند و ۱۱ فروند کشتی دیگر هم منتظر ورود به بنادر تجاری هستند که محموله کالای اساسی آن‌ها هم حدود یک میلیون تن است.

راستاد با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور؛ شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله‌های صادراتی و تخلیه محموله‌های وارداتی در جریان است گفت: در بنادر تجاری کشور همیشه در کنار عملیات تخلیه و بارگیری، کارهای توسعه‌ای را هم داریم یعنی تقریبا هیچ بندری نیست که یک پروژه توسعه‌ای در آن تعریف نشده باشد و در حال اجرا نباشد. توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید و ظرفیت‌های جدید در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تطبیق فعالیت‌ها در بنادر با پروتکل‌های بهداشتی گفت: تقریبا عمده نیازمندی هایمان را داریم از طریق تولید کنندگان داخلی تامین می‌کنیم هم تجهیزاتی که برای تخلیه و بارگیری روی اسکله استفاده می‌شود هم ناوگانی که برای ورود و خروج کشتی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنیم و از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان داریم به خوبی استفاده می‌کنیم، سال گذشته توانستیم حداقل ۷۶۰ قطعه از لوازم مورد نیاز تجهیزات بندری و دریایی را توسط سازندگان داخلی بومی سازی کنیم و گام بلندی که در حال حاضر داریم برمی داریم در جهت بهره گیری از توان داخلی، سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع شناور برای بنادر تجاری کشور به شناورسازهای کشور است.

راستاد با ابراز رضایت از فعالیت هندی‌ها در بندر چابهار گفت: بندر چابهار با تکمیل فاز اول توسعه اش یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین بنادر کشور است که می‌تواند کشتی‌های تا ۱۰۰ هزار تن را پذیرش کند و از نظر زیر ساخت بندری آمادگی داریم حداکثر بهره برداری را از آن داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از صحبت هایش هزینه انبارداری را نسبت به هزینه‌های دیگر متعارف و متناسب دانست و افزود: اتفاقا هزینه انبارداری باید به گونه‌ای باشد که انگیزه نگهداری کالا در انبارها و بنادر کمتر شود تا شاهد ترخیص و خروج زودتر کالاها باشیم.
 
راستاد گفت: داریم بندر شهید رجایی را مجهز می‌کنیم به یکی از مهمترین پایانه‌های کانتینری کشور و منطقه که قابلیت پذیرش کشتی‌های تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU ظرفیت را خواهد داشت که تقریبا بالاترین نسل کشتی‌های کانتینربر است، و انشاالله براساس برنامه ریزی انتظار داریم تا پایان سال ۹۰۰ متر از هزار و ۴۰۰ متر اسکله‌ای را که اختصاص پیدا می‌کند به این نوع کشتی‌ها تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

کد خبر: ۴۹٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha