۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
آقای ترامپ! در این ۱۰ روز باقی مانده تغییر ۵۰ میلیون رأی غیر ممکن است
۱۰ روز تا انتخابات امریکا؛

آقای ترامپ! در این ۱۰ روز باقی مانده تغییر ۵۰ میلیون رأی غیر ممکن است

این انتخابات پر حاشیه در سالی پردردسر به آخرین روزهای خود رسیده است. ده روز تا آخرین روز انتخابات باقی مانده است و ما از نتیجه این انتخابات حداکثر تا روز ۷ نوامبر مطلع می شویم. تاکنون ۵۰ میلیون امریکایی رای داده اند و شانس بایدن بیش از ترامپ است.

بازار؛ گروه بین الملل: این روزها اخبار مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۰ امریکا یکی از مهمترین خبرها است و تمامی رسانه ها به بررسی حواشی این تحول مهم سیاسی در دنیا می پردازند.

آخرین مناظره انتخاباتی بین دو کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد و رسانه ها از عملکرد خوب ترامپ در مقایسه با اولین مناظره صحبت کردند ولی این عملکرد نسبتا خوب در شرایطی که بالغ بر ۵۰ میلیون امریکایی آرای خود به صندوق های رای انداخته اند یا از طریق پست ارسال کرده اند، نمی تواند چندان ثمر بخش باشد.

حتی قبل از این مناظره هم شانس پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۹ درصد بیشتر از ترامپ بود و پایگاه های نظرسنجی  اعلام کردند این فاصله بعد از مناظره به ۱۳ درصد رسیده است ولی این پایان ماجرا نیست و تلاش برای متقاعد کردن مردم برای رای دهی به این دور کاندیدا در ده روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

 گاردین نوشت: «مشکل اصلی این است که تا کنون بالغ بر ۵۰ میلیون آمریکایی رای داده اند که معادل ۳۷ درصد آرای ارایه شده در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ است. این آرا تغییری نمی کند. از طرف دیگر ضعف ترامپ در مدیریت کرونا و تاکید او بر اشتباه بودن سیاست قرنطینه خانگی و تعطیلی کسب و کارها در آخرین مناظره هم سایه افکنده بود. اهمیت این ضعف مدیریتی تا آنجا است که موفقیتهای اقتصادی او قبل از شروع کرونا را تحت تاثیر قرار داده بود. حال مردم نگران سلامتی خود هستند و به توانمندی ترامپ در مدیریت این بحران اعتمادی ندارند.»

اقتصاد دیگر برگ برنده ترامپ نیست
این نشریه در ادامه گزارش خود به از بین رفتن برگ برنده ترامپ در انتخابات اشاره کرد و افزود: «ترامپ همیشه خود را عامل رشد اقتصادی امریکا و رشد فرصتهای شغلی در این کشور می دانست در حالیکه کارشناسان وضعیت اقتصادی امریکا در سالهای اول ریاست جمهوری ترامپ را نتیجه سیاستهای اجرا شده در دوره باراک اوباما می دانستند. طبق مطالعات  انجام شده توسط مرکز مطالعات اقتصادی و آمار امریکا در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ اقتصاد امریکا با نرخ ۲.۵ درصد رشد کرد که بالاترین نرخ از دوره بوش پسر تاکنون بود ولی در صورتیکه او در کاخ سفید باقی بماند و به اجرای سیاستهای خود ادامه بدهد در خوش بینانه ترین حالت متوسط نرخ رشد اقتصادی  امریکا طی چهار سال دوم ریاست جمهوری او به ۰.۸ درصد می رسد که پایین ترین نرخ رشد اقتصادی  از زمان رکود بزرگ اقتصادی امریکا تا کنون خواهد بود. این پیش بینی نشان می دهد که برگ برنده ترامپ هم رنگ باخته است و مدیریت نادرست او در بزرگترین بحران قرن او را مستعد شکست در انتخابات کرده است.»

فعلا بایدن در رای گیری شرایط بهتری دارد
بررسی های انجام شده توسط نشریه پولتیکو نشان می دهد فعلا بایدن در وضع بهتری دارد و سهم زیادی از افرادی که تا کنون در انتخابات شرکت کرده اند طرفدار بایدن بوده اند. البته  این نشریه تاکید کرد با استناد به این آمارها نمی توان انتظار داشت بایدن پیروز می شود زیرا اغلب جمهوری خواهان اعلام کرده اند که قصد دارند در روز اخر یعنی روز ۳ نوامبر به پای صندوق های رای بروند.

نکته مهم دیگر این است که در سال جاری ما شاهد رکوردشکنی در انتخابات امریکا خواهیم بود. پایگاه اطلاع رسانی پروژه انتخابات امریکا در گزارش اخیر خود به مقایسه انتخابات امسال با انتخابات سال ۲۰۱۶ پرداخت و نوشت: «در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳۷ میلیون نفر در انتخابات امریکا شرکت کردند و ۵۷ میلیون نفر قبل از انتخابات آرای خود را به صندوق ها انداخته بودند. این در حالیست که هم اکنون بالغ بر ۵۰ میلیون رای داده اند و  مدل ها نشان می دهد با ادامه این روند می توان انتظار مشارکت بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر دیگر در این انتخابات را داشت. حتی مشارکت بالغ بر ۱۶۵ میلیون نفر هم در این انتخابات پیش بینی شده است.»

بایدن در ایالتهای کلیدی شرایط خوبی دارد
 مساله دیگر در انتخابات امریکا، تلاش کسب آرای الکترال است که این مساله تنها با کسب آرای ایالتهای کلیدی میسر است و بررسی ها نشان داده است تا کنون بایدن در این ایالتها وضعیت بهتری داشته است. مرکز مطالعاتی هاوک فیش در گزارش خود نوشت: «آرای جو بایدن در ایالت آریزونا ۱۶ درصد بیش از ترامپ است در حالیکه در میشیگان این فاصله به ۲۴ درصد، در کارولینای شمالی به ۱۴ درصد، در ویسکانسین به ۲۲ درصد و در پنسیلوانیا به ۴۶ درصد رسیده است. تا کنون بالغ بر شش میلیون نفر در ایالت تگزاس رای داده اند که  اغلب آنها طرفدار بایدن بوده اند.»

«جاش مندلسون» مدیر عامل مرکز مطالعاتی هاوکفیش در مصاحبه ای به فوربس گفت: «۱۰ روز تا انتخابات باقی مانده است و دو کاندیدا زمان کمی برای تغییر آرای مردم دارند.  مدلهای ما نشان می دهد شانس جو بایدن برای پیروزی در این انتخابات بیش از دونالد ترامپ است ولی نمی توان به طور قطعی در مورد نتیجه صحبت کرد. تا کنون هم از نظر شمار آرای مردمی و هم از نظر شمار آرای الکترال شانس بایدن بیش از ترامپ بوده است.»

۱۰ روز تا آخرین روز انتخابات در امریکا باقی مانده است و مردم امریکا که مشتاق ایجاد تغییر در سیاست کشورشان هستند با اشتیاق زیادی در انتخابات شرکت کرده اند. طبق قانون امسال انتخابات به دلیل حجم بالای آرای پستی، شمارش آرا از چهار روز بعد آخرین روی رای گیری (روز ۳ نوامبر) شروع می شود و در آن زمان می توان از نتیجه این انتخابات مهم مطلع شد.

کد خبر: ۴۹٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha