۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
ترامپ در مناظره سعی کرد خودش نباشد/ بایدن مانند برنده‌ها رفتار می‌کرد
آخرین مناظره انتخاباتی در امریکا انجام شد؛

ترامپ در مناظره سعی کرد خودش نباشد/ بایدن مانند برنده‌ها رفتار می‌کرد

آخرین مناظره انتخاباتی در امریکا انجام شد و به گفته تحلیل گران انتخاباتی ترامپ تلاش کرد از شخصیت اصلی خود فاصله بگیرد. این تغییر در نحوه ورود به سالن و تشکر از مجری مناظره در آخر مناظره گرفته تا تلاش برای صحبت نکردن در زمانی که برای بایدن اختصاص داده شده بود.

بازار؛ گروه بین الملل: آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در نش ویل امریکا به پایان رسید. مناظره ای که در آن تغییر رفتار ترامپ کاملا مشهود بود. تغییری که به تغبیر سی ان ان به دلیل ساعتها و شاید روزها صحبت مشاوران او اتفاق افتاده بود ولی با وجود این تلاش ترامپ بازهم نظر سنجی های سی ان ان نشان داده است اغلب افرادی که هنوز تصمیم نهایی را برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نگرفته بودند، بایدن را پیروز این  مناظره معرفی کردند.

این مناظره فضای متفاوتی داشت و یکی از اصلی ترین تفاوتهای آن با مناظره های دیگر این بود که امکان قطع میکروفون زمانی که صحبت های یک کاندیدا به پایان می رسید وجود داشت. با وجود این سیستم بررسی ها نشان داده است ۲۴ بار ترامپ و ۲۵ بار بایدن صحبتهای کاندیدای مقابل خود را قطع کرده است.

 نیویورک تایمز هم گزارشی مفصل در مورد آخرین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰  منتشر کرد و نوشت: «در این مناظره، دونالد ترامپ سعی کرد شبیه خودش نباشد و از شخصیتی که قبلا از او مشاهده کرده بودیم فاصله داشته باشد. اما این تلاش هم نتوانست او را نجات دهد.»

بایدن مانند برنده ها را رفتار می کرد
با توجه به اینکه اغلب نظرسنجی ها و بررسی های انجام شده برای انتخابات شانس پیروزی بایدن را بیش از ترامپ می داند، در این مناظره هم شاهد این بودیم که بایدن که سیاستمداری کهنه کار در آمریکا است، تلاش می کرد خود را رییس جمهور کل مردم بداند نه اینکه از خود به عنوان کاندیدایی صحبت کند که تنها برای جذب آرای مردم تلاش می کند.

او در این مناظره چندین بار اعلام کرد از نظر من ایالتهای آبی و قرمز وجود ندارد، از نظر من ایالات متحده امریکا وجود دارد که باید یکپارچه عمل کند و من در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهور به این اصل پایبند خواهم بود.

نیویورک تایمز این سیاست پیش گرفته شده توسط بایدن را نشانه هوش بالای سیاسی او خواند و نوشت: «بایدن نشان داد که می تواند در فضای پرتنش هم  زمینه را برای پیروزی فراهم کند. او خود را رییس جمهور کل امریکا خطاب کرد و تلاش کرد اتحاد را در میان مردم افزایش دهد.»

در مقابل ترامپ تلاش می کرد خود را از سیاستمداران جدا بداند و چندین بار بایدن را شما سیاستمداران خطاب کرد. این تلاش ترامپ بعد از تهیه گزارشی توسط سی ان ان مبنی بر اینکه مردمی ترامپ را در سال ۲۰۱۶ انتخاب کردند که معتقد بودند ترامپ سیاستمدار نیست و به همین دلیل در عرصه ریاست جمهوری بهتر عمل می کند.

از طرف دیگر در این مناظره ترامپ بارها اتهاماتی علیه بایدن مطرح کرد. اتهاماتی که بر طبق گزارشهای منتشر شده توسط رسانه های امریکا اغلب بدون پایه و اساس است و بایدن هیچ یک از آنها را نپذیرفته است.

ترامپ سیاستی برای سالهای بعد نداشت
نکته دیگری که در رسانه ها مورد توجه قرار گرفت این بود که ترامپ هیچ سیاستی برای آینده نداشت و بخش زیادی از وقت مناظره را به حمایت از سیاستهای قبلی اجرا شده در کشور اختصاص داد. اما بایدن از سیاستهای آینده خود صحبت کرد و برنامه هایی را مطرح کرد که نشان از  تفکر در مورد ابعاد مختلف کشور داشت.

بایدن در این مناظره در مورد بازگشت امریکا به توافق زیست محیطی پاریس و تلاش برای کاهش انتشار کربن در کشور صحبت کرد. طبق برنامه او باید تمرکز روی تولید انرژی های پاک انجام شود و استفاده از نفت و انرژی های فسیلی تنزل پیدا کند. ترامپ ادعا کرد امریکا نمی تواند بدون استفاده از انرژی های فسیلی رشد اقتصادی را تجربه کند در حالیکه بایدن تاکید کرد من در جهت توقف کار صنعت نفت و افزایش سرمایه گذاری در تولید انرژی های بادی و خورشیدی تلاش خواهم کرد. مساله ای که به زعم فعالان اقتصادی و تحلیل گران امریکایی دیدگاهی نادرست است زیرا به این زودی ها امکان تعطیل کردن صنعت نفت و تامین تمامی انرژی مورد نیاز ما با استفاده از منابع احیا شدنی وجود ندارد.

ترامپ بارها به تقلید صدای بایدن پرداخت
اما با وجود تلاشهای ترامپ برای نشان دادن تصویری حرفه ای از خود، چندین بار در طول مناظره برای بیان جملاتی که ادعا می کرد بایدن قبلا مطرح کرده است اقدام به تقلید صدای او کرد که رسانه ها این کار را بسیار غیر حرفه ای دانستند. سی ان بی سی نوشت: «ترامپ صدای خود را تغییر می داد تا جملاتی که منتسب به بایدن است را بیان کند. روشی غیر معمول در مناظره هایی در این سطح»

او در رقابتهای انتخاباتی خو نیز با نام گذاری روی بایدن و تمسخر سیاستهای او بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود و در این مناظره هم بارها خطاب به بایدن و در پاسخ به انتقادهای انجام شده از او گفت: «شما چهار سال قبل کنترل کشور را بر عهده داشتید، چرا در آن زمان هیچ کاری انجام ندادید.» جملاتی که از نظر ناظران بر این مناظره نشان دهنده ناتوانی ترامپ برای دفاع از خود و ارایه برنامه هایی صحیح برای حل معضلات کشور در سالهای آتی بود.

کد خبر: ۴۹٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha