۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یافت
در پی اعلام پوتین به کاهش تولید نفت؛

بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یافت

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت) و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال، در معاملات روز کاری پیشین نیویورک افزایش یافت.

به گزارش بازار، افزایش امیدواری‌ها برای به نتیجه رسیدن برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی آمریکا و اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مبنی بر اینکه کشورش برای کاهش تولید نفت آماده است، موجب شد بهای ‌نفت در پایان معاملات بازار نیویورک، افزایش یابد.

در پایان معاملات روز کاری پیشین، بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود برای تحویل در ماه دسامبر با یک و ۷۴ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیش از آن، به ۴۲ دلار و ۴۶ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود در پایان معاملات ‌بازار نفتی ‌نیویورک، ‌برای تحویل ‌در ماه دسامبر با یک و ۵۲ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۰ دلار و ۶۴ سنت رسید.

بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت) و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال، در معاملات روز کاری پیشین نیویورک در حالی افزایش یافت که در پایان معاملات روز گذشته بیش از چهار درصد کاهش یافته بود. علت کاهش شدید بهای دو شاخص عمده نفتی جهان، یعنی ‌نفت خام سبک و شیرین شاخص ‌نیویورک (وست تگزاس اینترمدییت) و ‌نفت ‌خام سبک ‌برنت دریای شمال، در پایان معاملات روز چهارشنبه انتشار گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا درباره میزان نفت خام ذخیره سازی شده در این کشور بود. بر اساس این گزارش میزان بنزین ذخیره سازی شده آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ اکتبر به طور چشمگیری، افزایش یافته است.

فیل فلین (Phil Flynn)، از شرکت مشاور سرمایه گذاری ‌و ارائه خدمات مدیریتی پرایس فیوچرز (Price Futures) ‌ ‌ در تحلیل نوسان قیمت نفت در ‌معاملات امروز می‌گوید: دو عامل کلیدی در افزایش قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر داشته است. نخست آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اعلام کرد کشورش برای کاهش تولید نفت آماده است. دوم آنکه به نظر می‌رسد که نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا برای تصویب و اجرای برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی در حال به توافق رسیدن هستند. همچنان که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد امکان تصویب برنامه بازیابی و رونق اقتصادی و مالی در کنگره آمریکا وجود دارد.

همزمان بازار از موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا (کووید-۱۹)، به شدت متاثر شده است.

پائولا رودریگزماسیو ‌ (RodriguezMasiu) از شرکت ‌کارگزاری و ارائه خدمات ‌مشاوره مالی و اقتصادی ریستاد ‌انرجی، Rystad Energy، در این باره ‌می گوید: بازار نفت از موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا (کووید-۱۹)، متاثر شده است. همچنانکه برخی کشورهای اروپایی دوباره محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر به اجرا گذاشته اند.

کد خبر: ۴۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha