۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
ادامه بلاتکلیفی کارخانه «نورد» ایوان؛ ورود دستگاه قضایی ایلام برای حل مشکل
پیگیری بازار؛

ادامه بلاتکلیفی کارخانه «نورد» ایوان؛ ورود دستگاه قضایی ایلام برای حل مشکل

ایلام- نزدیک به دو سال از تعطیلی کارخانه نورد ایوان به دلایل مختلف از جمله اختلاف سهامداران می‌گذرد، حالا دستگاه قضایی برای حل مشکلات این کارخانه و راه اندازی مجدد آن ورود کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها؛ دو سال از تعطیلی کارخانه نورد ایوان به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار فولادی در منطقه غرب کشور می‌گذرد، موضوعی که باعث بیکار شدن تعداد زیادی کارگر و خاموش شدن چرخ تولید در این شهرستان شد.

رسانه بازار در گزارشی ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ (ادامه تعطیلی کارخانه فولاد نورد ایوان / ۶۰ کارگر منتظر راه اندازی کارخانه هستند)  و ۲۰ مهر ۱۳۹۹ در گزارشی (حال ناخوش شهرک صنعتی ایوان؛ ۱۳ واحد تولیدی تعطیل شدند) به موضوع تعطیلی این کارخانه پرداخت، بعد از مدت‌ها پیگیری خبرهای خوبی به گوش می‌رسد چراکه دستگاه قضایی استان برای حل مشکلات این واحد صنعتی و فعال کردن آن ورود کرده است.

رئیس دادگستری استان ایلام به همراه دیگر مسئولان قضایی و مسئولان اجرایی استان و سرمایه گذار این کارخانه روز گذشته از این واحد صنعتی بازدید و منجر به وعده مسئولان و سرمایه گذار برای فعال شدن این واحد صنعتی طی دو ماه آینده شد.

ورود دستگاه مسئولان قضایی برای فعال شدن نورد ایوان
رئیس دادگستری استان ایلام در این بازدید اظهار کرد: این واحد تولیدی از سال ۹۷ تاکنون تعطیل بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان و نهادهای اجرایی، مقرر شد که این واحد صنعتی ظرف ۲ ماه آینده به چرخه تولید بازگردد.

علی دهقانی بیان کرد: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و همچنین تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر ورود دستگاه قضایی برای کمک به تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تلاش دارد که به تمامی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی که برای ادامه فعالیت مشکل حقوقی، قضایی و یا مشکلاتی دیگر دارند کمک کند که به چرخه تولید بازگردند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام افزود: تلاش می‌کنیم در این ستاد از ظرفیت همه نهادها و دستگاه‌هایی که در این خصوص مسئولیت و تکلیف دارند استفاده کنیم و در این راستا دستگاه قضایی حمایت و نظارت لازم را انجام می‌دهد تا بتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم.

دهقانی یادآور شد: بازگشت به چرخه تولید این واحدها هم در اقتصاد استان موثر است و هم کارگرانی که در این کارخانه به علت تعطیلی بیکار شده‌اند، مجدداً مشغول به کار می‌شوند.

وعده دوماهه برای حل مشکلات
وی بیان کرد: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و نهادهای حمایتی و تسهیلات دهنده و بانک عامل به صورت میدانی در محل واحد تولیدی حضور پیدا کردند و پس از بررسی پیشنهادات، مصوباتی با حضور همه اعضاء به تصویب رسید.

پس از بررسی‌های صورت گرفته، مقرر شد، اقدامات لازم جهت شروع به کار واحد تولیدی انجام گیرد و سهامداران واحد تولیدی قول دادند با حل مشکلات پیش رو، ظرف ۲ ماه این واحد تولیدی شروع به کار کند

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، مقرر شد، اقدامات لازم برای شروع به کار واحد تولیدی انجام گیرد و سهامداران واحد تولیدی قول دادند با حل مشکلات پیش رو، ظرف ۲ ماه این واحد تولیدی شروع به کار کند.

دهقانی تاکید کرد: در حوزه اجرا ستاد تسهیل هم باید کمک بکند تا واحدهای تولیدی سطح استان که به علت‌های مختلف تعطیل شده‌اند فعالیت خود را از سر بگیرند و در این راستا دستگاه قضایی هم کمک و حمایت لازم را انجام می‌دهد.

کارخانه نورد ایوان نیازمند تسهیلات
همچنین دادستان ایلام اعلام کرد: تمام تلاش دستگاه قضایی استان این است مشکلات و اختلافات بین سهامداران منجر به سازش و فعال شدن دوباره این واحد تولیدی شود.

افشار خسروی زاد اظهار کرد: با این حال نباید اختلاف بین سهامداران منجر به تعطیلی دوباره این واحد تولید شود.

علاوه بر تلاش مسئولان قضایی استان ایلام برای حل مشکلات، سرمایه گذار اصلی طرح نیز در این بازدید اعلام کرد حاضر است ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مجدد کارخانه نورد ایوان هزینه کند به شرط اینکه بانک عامل نیز تسهیلات ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومانی در اختیار این واحد تولیدی قرار دهد.

تلاش برای راه اندازی فاز دوم کارخانه نورد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: علاوه بر حل دوماهه مشکلات کارخانه نورد ایوان، تلاش برای راه اندازی فاز دوم این واحد تولید یعنی تولید شمش‌های فولادی نیز تا پایان سال جاری ادامه دارد.

اقبال اسماعیلی بیان کرد: ۲۲ میلیارد تومان برای حل مشکلات برق رسانی به فاز دوم کارخانه نورد ایوان اختصاص یافته است.

امیدواریم فاز دوم این طرح نیز تا پایان سال جاری محقق و منجر به اشتغالزایی ۱۰۰ نفر دیگر در شهرستان فراهم شود

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان از طریق برق منطقه‌ای غرب و ۶ میلیارد تومان نیز از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین می‌شود، افزود: امیدواریم فاز دوم این طرح نیز تا پایان سال جاری محقق و منجر به اشتغالزایی ۱۰۰ نفر دیگر در شهرستان فراهم شود.

کارگران نورد ایوان چشم به راه وعده‌ها
در حال حاضر ۶۰ کارگر از کار بیکار شده کارخانه نورد ایوان چشم به راه وعده‌های دوساله مسئولان استان ایلام هستند، امیدواریم این بار با وساطت دستگاه قضایی استان این مشکل حل شود.

بسیاری از کارگران این کارخانه تعطیل شده بعد از گذشت دو سال هنوز بیکار هستند، بسیاری از آنها سرپرست خانواده هستند و چشم و امید آنها به فعالیت مجدد این واحد تولیدی دوخته شده است.

امیدواریم طی دو ماه آینده سرمایه گذار طرح، مسئولان اجرایی و بانک عامل مقدمات راه اندازی مجدد این واحد تولیدی را فراهم کنند.

کد خبر: ۴۹٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha