۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
تامین ۳۳ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان
استاندار همدان خبر داد:

تامین ۳۳ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان

همدان - استاندار همدان از تامین ۳۳ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان خبر داد و گفت: ۶۸۰ هکتار از اراضی مناسب همدان به شهر الحاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن در همدان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که در سراسر کشور انجام شده، عنوان کرد: تا کنون در استان همدان حدود ۲۳ هزار نفر ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن انجام شده که در حال برنامه ریزی و اجرا برای تأمین مسکن متقاضیان هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برای تأمین مسکن نیاز به اراضی مناسب داریم تا آن را در اختیار سازندگان قرار دهیم، گفت: تا کنون حدود ۳۳ هکتار زمین برای ساخت هفت هزار و ۷۴۵و احد تأمین و برای واگذاری در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

شاهرخی عنوان کرد: از تعداد افراد متقاضی این مسکن‌ها تا امروز یک هزار و ۳۰۸ متقاضی وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

وی بابیان اینکه محدودیت‌هایی از نظر تأمین زمین برای اجرای این طرح وجود دارد که با گسترش شهر این محدودیت برطرف می‌شود؛ افزود: در نظر داریم کمبود این زمین‌ها را با الحاق اراضی مناسبی که در شهر همدان و ملایر وجود دارد تأمین کنیم.

شاهرخی یادآور شد: در کارگروه امور زیربنایی تصمیم گرفته شده ۶۸۰ هکتار از اراضی مناسب شهر همدان به شهر الحاق شود که در جلسه هفته آینده آخرین وضعیت پیشرفت کار بررسی خواهد شد.

وی در رابطه فرایند صدور پروانه و شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز بیان کرد: به شهرداران تاکید شده یک خط ویژه برای این امر اختصاص دهند که به سرعت صدور پروانه انجام شود و در راستای کاهش قیمت مسکن برای متقاضیان، ۵۰ درصد عوارض را به آنان تخفیف دهند.

شاهرخی تاکید کرد: تأمین زمین و صدور پروانه ساخت از مهم‌ترین اولویت‌های این طرح است که با تفاهم صورت گرفته شهرداری ۵۰ درصد عوارض را تخفیف می‌دهد تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی تاکید کرد: برای تأمین مصالح و انعقاد قرارداد با پیمانکاران تسهیلات ویژه ای فراهم می‌شود تا هم سرعت و هم دقت در کار بالا رود.

شاهرخی بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت تدبیر و امید به تعهد و سقف مشخص شده برای استان همدان عمل کنیم، اظهار کرد: تعهد تأمین برای ۲۳ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی و تولید مسکن بسیار مهم است و تأمین زمین آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر: ۴۹٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن سلگی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      آقایان مسیولین شهر همدان شمارو به جان بچه هاتون وضعیت مسکن مهر شهر فیروزان نهاوند رو تعیین تکلیف کنید چندین سال ک به حال خود رها شده اند .هر روز هم علنا دارن از وسایلشون میدزدن بابا مسلمونا اینا بیت المالن